۲۸ آذر ۱۳۸۹، ۱۵:۲۳

خرد:

صادرات محصولات کشاورزی فارس افزایش یابد

صادرات محصولات کشاورزی فارس افزایش یابد

شیراز - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس بر لزوم افزایش صادرات محصولات کشاورزی این استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر از شیراز، مهرزاد خرد در بازدید از شهرستان قیر و کارزین گفت: افزایش صادرات محصولات کشاورزی با یک عزم ملی، شناخت و آشنایی از ذائقه و سلیقه بازارهای هدف، رعایت اصول بهداشتی در فرآوری محصولات تولیدی، بسته بندی مناسب و بازارپسند و بهبود کیفیت محصولات صادراتی امکان پذیر خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در خصوص اهمیت این شهرستان در بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: شهرستان قیر و کارزین دارای استعداد و پتانسیل خوبی در بخش زراعی و باغی است و باید به امور زیربنایی آن توجه بیشتری شود.

وی افزود: 25 درصد مرکبات کشور در استان فارس تولید می شود که 15 درصد آن در شهرستان قیر و کارزین است و این شهرستان در محصولات باغی از نظر سطح زیر کشت و تولید دارای رتبه اول در استان است.

خرد تصریح کرد: به علت نبود صنایع تبدیلی، فرآوری و بسته بندی محصولات باغی این شهرستان به نام دیگر شهرستانها به بازار عرضه می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با تشریح اینکه محصول تولیدی باغداران که با زحمت و هزینه بالایی تولید می گردد توسط عده ای دلال و واسطه با قیمت پائین خریداری و با قیمت بالایی به مصرف کننده فروخته می شود، گفت: باید با فعال کردن اتحادیه ها و تعاونیهای بخش کشاورزی فاصله بین تولید و مصرف را کنترل کنیم و در گام نخست سازمان تعاون روستایی استان فارس عهده دار عرضه هفت هزار تن از محصولات باغی شهرستان قیر و کارزین به بازارهای کشور شده است.

وی تاکید کرد: حمایت از تولیدکنندگان این بخش باید از اولویتهای مهم مسئولین باشد زیرا حمایت از تولیدکننده موجب افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه تولید می‌شود و در این صورت محصولات تولیدی ما قابل رقابت در بازارهای جهانی خواهند بود.

در ادامه جلسه نماینده مردم قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی گفت: کشاورزان شهرستان قیر و کارزین به علت خشکسالی دچار خسارتهای زیادی شده اند و بعضی از باغات به صورت 100 درصد خشک شده و نیازمند است که قدمهای اساسی بیشتری جهت رفع مشکل آنها برداشته شود.

حجت الاسلام موسوی سرچشمه با بیان اینکه در طرح هدفمند کردن یارانه ها باید به بخش کشاورزی که تامین کننده نیاز غذایی کشور است توجه بیشتری شود، افزود: تولید کنندگان بخش کشاورزی از اقشار مولد جامعه هستند و اگر ما امروز افتخار می کنیم که در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی به خودکفایی رسیده ایم حاصل تلاش و دسترنج کشاورزان است که باید مورد حمایت و تشویق بیشتردولت و مسئولین قرار گیرند.

کد خبر 1213013

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha