۵ شهریور ۱۳۹۱، ۱۷:۰۱

طباطبایی:

اولین جلسه قرآن روستایی در خیرآباد سمنان برگزار شد

اولین جلسه قرآن روستایی در خیرآباد سمنان برگزار شد

سمنان-خبرگزاری مهر: سید حسین طباطبایی کارشناس قرآن اداره تبلیغات اسلامی سمنان گفت: اولین جلسه قرآن روستایی در خیرآباد سمنان با هدف افزایش سطح دانش و بینش قرآنی مردم به خصوص نوجوانان و جوانان برگزار شد.

سید حسین طباطبایی در گفتگو با خبرنگارمهر ضمن اشاره به برگزاری اولین جلسه قرآن روستایی در خیرآباد سمنان، اظهار داشت: ریشه کنی بی سوادی قرآن، ترویج آموزه های قرآن در بین مردم و عمل به دستورات قرآن در زندگی از مهمترین اهداف سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی، کاهش آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی با استفاده از آموزه های قرآن، ارتقاء شاخص های فرهنگ دینی و اسلامی از جمله اهداف اجرای این دوره های آموزشی دانست و تاکید کرد: طی سال جاری برنامه های بسیار خوبی در جهت اشاعه فرهنگ قرآنی شامل دوره های تخصصی قرآن کریم، تجوید و مفاهیم و ... برنامه ریزی شده است.

این کارشناس علوم قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان یکی دیگر از هدف های اجرای این طرح را ترویج ارزش های اهل بیت (ع) دانست و تصریح کرد: یکی از راه های افزایش سطح دانش و بینش قرآنی مردم به خصوص نوجوانان و جوانان را نشر و ترویج فرهنگ دل انگیز قرآنی در شهر و روستا دانست.

وی خاطرنشان کرد: اولین جلسه قرآن روستایی در مسجد صاحب الزمان (عج) روستای خیرآباد سمنان با حضور محمد باقر بقاء قاری ممتاز کشوری و 25 نفر از جوانان علاقمند هفته ای یک بار در این روستا برگزار می گردد.

کارشناس علوم قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان همچنین ضمن تاکید بر اینکه جلسات قرآن خانگی در روستاها باید به امکانات، وسایل کمک آموزشی ومواد درسی مناسب تجهیز شوند گفت: این امکانات زمینه ساز جذب علاقمندان به کلاسهای قرآنی خواهد شد.

طباطبایی تصریح کرد: به منظور یکسان سازی در امر آموزش در روستاها، امکانات و تجهیزات مناسب در اختیار جلسات قرآن خانگی قرار می گیرد تا بین آموزش در شهر و روستا از نظر مواد درسی و نحوه اجرای دوره ها تفاوتی نباشد.

وی افزود: جلسات قرآن در جهت ترویج وگسترش علوم قرآنی و نشر آموزه های قرآن در روستا برگزار می گردد.

 کارشناس علوم قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان با اشاره به تجهیزات توزیع شده بین جلسات قرآن خانگی در روستاهای این شهرستان، اظهار داشت: تخته وایت برد، میکرفن، آمپلی فایر، کتب آموزشی روخوانی و روانخوانی و قرآن کریم و رحل در این بسته حمایتی قرار دارد.

طباطبایی در پایان تصریح نمود: جلسات قرآن خانگی در روستا ها باید به امکانات، وسایل کمک آموزشی و مواد درسی مناسب تجهیز شوند تا زمینه جذب علاقمندان به کلاس های قرآنی فراهم شود.

کد خبر 1679716

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha