۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۱۶

«جعبه سیاه» پازل شعر امروز در نمایشگاه کتاب پیدا می‌شود

«جعبه سیاه» پازل شعر امروز در نمایشگاه کتاب پیدا می‌شود

مجموعه شعر «جعبه سیاه» سروده عبدالصابر کاکایی از مجموعه پازل شعر امروز توسط نشر نیماژ در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، «جعبه‌سياه»، اولین مجموعه‌شعری است که از عبدالصابركاكايی منتشر می‌شود. این کتاب یکی از عناوین مجموعه «پازل شعر امروز» است که توسط نشر نیماژ منتشر می‌شود.

اين مجموعه دربرگيرنده‌ 56 شعر سپيد است كه بخشي از اين اشعار به كوتاه‌سروده‌های سراینده آن اختصاص دارد. اغلب اشعار اين مجموعه به موضوعات اجتماعي مرتبط است و كاكايی نگاه ويژه‌اي به جايگاه انسان در جهان هستي و رابطه‌اش با طبيعت دارد.

«اسکلتی با دست‌های باز» از وحید پورزاده، «تکلیف این سطرها را روشن کن» از سولماز حسن‌زاده، «تا دست بر قلم می‌برم سراغ تو را می‌گیرند کلمات» از رضا کاظمی، «سندروم ناگفته‌ها» از پریا شجاعیان، «زنگ تیغ» از امیر محمدی و «کلیدها» از رسول پیره تعدادی از مجموعه اشعار سپید «پازل شعر امروز» هستند. «ناتنی» از رضا منزوی، «پاپیون دور بمب» از عزیز عباسی، «حوّا در سرنگ» از حامد جلیلی، «یک چمدان دلتنگی» از امیر ارجینی و «یه روز یه عاشقی بود» از رسول یونان هم از مجموعه‌ترانه‌هایی هستند که قرار است به‌عنوان زیرمجموعه‌های پازل شعر امروز به چاپ برسند.

تعدادی از مجموعه غزل‌هایی هم که در این مجموعه چاپ می‌شوند عبارت‌اند از: «تهران در شب» از محمد شریف، «جنگ میان ما دو نفر کشته می‌دهد» از امید صباغ نو، «این‌جا هوا به میل تو تغییر می‌کند» از مهدی نمازی، «مراعات بی‌نظیر» از مهدی رحیمی، «قرار ملاقات پشت سعیدیه» از محمدرضا شالبافان، «غرق شدن در آکواریم» از سید مهدی موسوی، «عمران میری» از عمران میری، «این‌جا نمی‌شود» از سعید حیدری، «بگذار در سلام خداحافظی کنم» از سید زهرا بصارتی، «رام کردن کلمات» از صالح سجادی، «تقویم تماشای تو» از عباس کریمی، «اسمش همین است» از علیرضا آذر و «غم صدای تو یعنی» از علیرضا بهرامی.

تا به حال 38 عنوان از کتاب‌های پازل شعر امروز به چاپ رسیده است و ناشر در انتظار اعلام وصول این عناوین است. قرار است 40 عنوان از مجموعه ‍پازل شعر امروز در بیست وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شود. «جعبه سیاه» بیست و چهارمین عنوان این مجموعه است که به تازگی در 72 صفحه از چاپخانه خارج شده و قرار است عرضه‌اش در نمایشگاه کتاب آغاز شود.

کد خبر 2036835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha