۳۰ دی ۱۳۹۲، ۱۵:۲۴

آلبوم تصویری «به نام گل سرخ» منتشر شد/ شعر شفیعی‌کدکنی و آواز عقیلی

آلبوم تصویری «به نام گل سرخ» منتشر شد/ شعر شفیعی‌کدکنی و آواز عقیلی

آلبوم تصویری کنسرت «به نام گل سرخ» به آهنگسازی حمید متبسم با اشعاری از محمدرضا شفیعی کدکنی به خوانندگی سالار عقیلی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آلبوم تصویری کنسرت «به نام گل سرخ» به آهنگسازی حمید متبسم با اشعاری از محمدرضا شفیعی کدکنی به خوانندگی سالار عقیلی که در سال 1390 توسط گروه موسیقی دستان اجرا شده بود، توسط موسسه نقطه تعریف منتشر شد.

در این کنسرت موسیقی علاوه بر اعضای گروه موسیقی «دستان» که متشکل از حمید متبسم نوازنده تار، پژمان حدادی، بهنام سامانی سازهای کوبه‌ای، سعید فرجپوری کمانچه، شهرام غلامی نوازنده و رضا آبایی نوازنده هستند، راجیب چاکرابورتی به عنوان نوازنده سارود (از هند) حضور داشت.

حمید متبسم آهنگساز آلبوم «به نام گل سرخ» در بخشی از یادداشت خود برای این آلبوم موسیقی چنین آورده است: امروز که این چند واژه را می نویسم بیش از چهار سال از انتشار آلبوم «به نام گل سرخ» می گذرد و چه غرورآفرین است احساس شما شنوندگان نیک موسیقی ایران که مرا و ناشر را نیز، در این راه با گفتار زیبا و استقبال تان پشتیبانی کردید.

«به نام گل سرخ» دعوی نو بودن ندارد، لیکن به دلیل دنبال نکردن روند سنتی ردیف و ساختار نامرسوم اش، اثری دگرگونه است. هر اثری چون این، خود به تنهایی پاسخگوی بی پروایی های خویش است، بدون شک همه پسند نیست و بدون شک مخالفان سنت گرای خویش را دارد.

و من در این راه! راز و رمز کلام شیوا و نوی شفیعی کدکنی را جست و جو کردم که دیرزمانی ست پیراهن چهارچوب های کهنه را آنگونه دریده است تا من امروز به گردش نرسم.

 

کد خبر 2217813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha