۷ دی ۱۳۹۳، ۱۸:۱۷

مراسم معارفه معاون صدای رسانه ملی برگزار شد

مراسم معارفه معاون صدای رسانه ملی برگزار شد

مراسم معارفه نسرین آبروانی معاون رئیس سازمان صدا و سیما در امور صدا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عصر یکشنبه 7 دی ماه مراسم معارفه و تکریم نسرین آبروانی معاون رئیس سازمان در امور صدا و تکریم محمد حسین صوفی برگزار شد.

این آیین معارفه و تکریم با حضور حجت‌الاسلام رمضانعلی موسوی مقدم معاون امور مجلس و استان‌ها، سیدتقی سهرابی مدیر کل روابط عمومی، رییس حوزه ریاست و مدیران شبکه‌‌های رادیویی برگزار شد و معاون امور مجلس و استان‌ها كه به نمايندگی از محمد سرافراز در اين جلسه حضور داشت، حكم نسرين آبروانی معاون جديد صدا را اعطا كرد.

در اين آیین حجت‌الاسلام موسوی مقدم از تلاش شش ساله محمدحسين صوفی معاون سابق صدا قدردانی كرد و گفت: دكتر صوفی از سرمايه‌های رسانه ملی هستند و علاوه بر ويژگی های خاص فردی از حيث مديريتی، تجربه فراوان و روحیه سخت‌كوشی دارند.

وی سازمان صدا و سيما را در آستانه تحول كيفی دانست و گفت: الزامات هر سازمان متناسب با ماموريت‌ها و سياست‌هایی كه در نظر گرفته می شود، تغيير می كند. طی چند سال قبل با سبقه توسعه سازمان فعاليت‌های سازمان ادامه پيدا كرد و توسعه كمی بر مجموعه سازمان غالب بود.

بايد تغييراتی در حوزه محتوا و پيام صورت بگيرد

موسوی مقدم افزود: از لحاظ توسعه، سازمان به نقطه‌ای رسيده است كه بازبينی در سياست توسعه ای كمی داشته باشد و آن را به ارتقا كيفيت در حوزه محتوا تبديل كند. اين بدان معنا نيست كه قبلا توسعه كيفی نبود؛ بلكه روند و اقتضائات به نحوی بود كه توسعه كمی برای رسانه ملی يك ضرورت بود. تعدد، تنوع و گستردگی شبكه‌ها ضرورتی بود كه انجام شد ولی الان در شرايط خاصی كه سازمان به سر می برد، متقضيات تحولی را جزو سياست‌های اجرايی قرار داده است. اين چابکسازی به معنای كوچک كردن فيزيكی و مكانيكی نيست بلكه بايد تغييراتی در حوزه محتوا و پيام صورت بگيرد.

وی اضافه کرد: در پيوست حكم مقام معظم رهبری كه به ریيس رسانه ملی ابلاغ شد، تحول در كيفيت، افزايش بهره‌وری و نفوذ مخاطبان مد نظر ايشان بود.

معاون امور مجلس و استان‌ها يادآور شد: در حوزه تحول بايد مديرانی انتخاب شوند كه سياست‌های تحولی را تحقق بخشند. در اولين گام بايد آسيب‌شناسی صورت گيرد و نكته دوم اين كه مديران نگاه تحولی داشته باشند و به مجموعه اقدامات مبادرت كنند. اين عزل و نصب‌ها در سازمان به معنای عدم توانمندی و اعتقاد معاونان و مديران قبلی نيست؛ بلكه متناسب به مقتضيات امروزه بايد تحول در همه سطوح انجام شود.

وی همچنين افزود: ويژگی های مديرانی كه منصوب می شوند با اين رويكرد است و بايد اقداماتی انجام شود كه متناسب با روند اجرايی سياست‌ها باشد. 

مولفه های مهم برای مدیریت تحولی 

حجت‌الاسلام موسوی مقدم باورمندی و اعتقاد به تحول، قدرت برای اجرای سياست‌های كلان، تصميم‌گيری و تصميم‌سازی به موقع در مديريت تحولی و روحيه تغيير و اصلاح‌طلبی در ساختار و زير مجموعه‌های مديريتی را چند مولفه مهم برای مديريت تحولی ذكر كرد.

وی در ادامه شرايط معاونت صدا را به گونه‌ای دانست كه آماده انجام تحول و تغيير برای رسيدن به تحولات مدنظر است.

حجت‌الاسلام موسوی مقدم همچنين افزود: دكتر سرافراز اعتقاد دارند خانم آبروانی در مدل كوچک در راديو پيام مديريت تحولی داشته‌ است و می تواند ماموريتی كه مدنظر است را اجرايی كند.

معاون امور مجلس و استان‌ها جابه‌جايی مديران را به منظور جلب مخاطبان جديد در راستای حفظ مخطبان قبلی از ضرورت های اين الزامات و اقدامات ذكر كرد.

نسرين آبروانی معاون رئيس سازمان در امور صدا در ادامه اين جلسه گفت: سازمان صدا و سيما اكنون در دوره‌ای است كه بنا به ضرورت‌های رسانه‌ای در حال تغيير است و سياست‌های جديد توسط ریيس رسانه در حال اجراست. خدمت در چنين شرايط مهمی توفيق الهی و وظيفه شرعی و اداری ماست كه باید با انرژی مضاعف و توانی افزون در به ثمر رساندن اين سياست‌ها در خدمت سازمان باشيم.

چابکسازی و ادغام شبكه‌ها بند اول حكم است که با شناختی كه از راديو و همكارانم دارم قابل اجراست 

وی افزود: از خداوند شاكر هستم كه توفيق چنين خدمتی را به من عطا كرد و همچنين از رئيس سازمان تشكر می كنم كه برای اجرای چنين ماموريتی به من اعتماد كرد و فقط پاسخ اين اعتماد كار و تلاش است.

آبروانی در ادامه يادآور شد: در حكم ماموريتی كه به نام راديو صادر شده است هفت دستور مهم ذكر شده است كه تحقق اين ماموريت‌ها همكاری شما دوستان و مديران راديو را می طلبد. چابكکسازی و ادغام شبكه‌ها بند اول حكم است كه با شناختی كه از راديو و همكارانم دارم قابل اجراست و 6 بند بعدی نيز پس اين مرحله قابل اجرا می شود.

وی در پايان سخنانش از لطف و حمايت‌های محمدحسین صوفی معاون سابق صدا در دوره تصدی مديريتش بر راديو پيام و آوا قدردانی كرد و برای وی آرزوی موفقيت كرد.

در اين جلسه محمدحسين صوفی معاون سابق صدا در سخنانی از عملكرد و اقدامات مديران راديويی در 6 سال تصدی مسئوليتش در معاونت صدا قدردانی كرد و افزود: در اين 6 سال متناسب با سياست‌های رسانه و اقتضائات زمانی اقداماتی در راديو انجام شده است كه همه‌ آن‌ها زمانبر و نتيجه همكاری همه مديران و كاركنان راديو بوده است.

وی در ادامه آبروانی را مديری پيگير و متعهد دانست و گفت: او يكی از مديران موفق سازمان محسوب می شود و من آمادگی دارم با همه توان با وی همكاری كنم زيرا كه توفيق او را در اين سمت موفقيت من محسوب می شود.

در اين جلسه كه در حاشيه شورای مديران معاونت صدا برگزار شد، برخی از مديران شبكه‌های راديويی ضمن قدردانی از تلاش‌های معاون قبلی، سخنانی ايراد و با اهدای هدايايی از تلاش‌های وی قدردانی كردند.

کد خبر 2451174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha