۱۲ بهمن ۱۳۹۳، ۱۷:۰۶

سالاری:

استان بوشهر پیشگام در برنامه‌های قرآنی است

استان بوشهر پیشگام در برنامه‌های قرآنی است

بوشهر - استاندار بوشهر گفت: استان بوشهر پیشگام در برنامه‌های قرآنی است.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری بعد از ظهر یکشنبه در همایش فرهنگی قرآنی والفجر در بوشهر ضمن تبریک به مناسبت دهه مبارک فجر اظهار داشت: این روزها یادآور یک انقلاب مردمی است که دارای ارکان جمهوریت و اسلامیت است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران مردم‌سالاری دینی را رقم زده است، خاطرنشان ساخت: نظام مقدس جمهوری اسلامی دارای بعد معنوی و الهی و هم دارای بعد مردمی است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر پیشگام در برنامه‌های قرآنی است، اذعان داشت: در استان بوشهر هم شاهد وجود حافظان متعدد قرآن هستیم و هم اینکه قاریان ممتازی را در استان داریم.

وی به وجود مراکز متعدد قرآنی در استان بوشهر اشاره کرد و بیان داشت: در استان بوشهر یک هزار و 100 هیئت مذهبی ثبت شده وجود دارد و حدود 200 مرکز قرآنی در استان فعالیت دارند که بیانگر ظرفیت بالای دینی در استان است.

ترویج فرهنگ قرآنی در فراتر از مرزها را پیگیری کنیم

سالاری با اشاره به نقش بسیار مهم فعالان عرصه قرآنی در ترویج فرهنگ قرآنی، تصریح کرد: همه قاریان و حافظان قرآنی باید تلاش کنند تا مروجان خوبی برای عمل به قرآن باشند.

وی تاکید کرد: باید وظیفه خود یعنی ترویج فرهنگ قرآنی در فراتر از مرزها را پیگیری کنیم و مجال را برای تفسیرهای نادرست از قرآن تنگ کنیم.

استاندار بوشهر با بیان اینکه حضرت محمد(ص) پیامبر مهربانی‌ها بوده است، اضافه کرد: امروز هم در جامعه ما ادیان در کنار هم تحت منویات مقام معظم رهبری و بر اساس قانون در کنار هم زندگی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید مروجان واقعی قرآن باشیم، اذعان داشت: باید تلاش کنیم تا چهره واقعی اسلام را به جهان نشان دهیم تا هیچ کس جرات نکنند که به مقدسات توهین کنند.

کد خبر 2482030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha