۲۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۳۱

سویدانلویی:

۳ میلیارد تومان سرمایه گذاری در صنایع دستی خراسان شمالی صورت گرفت

۳ میلیارد تومان سرمایه گذاری در صنایع دستی خراسان شمالی صورت گرفت

بجنورد- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: حجم سرمایه گذاری انجام شده در بخش صنایع دستی استان بیش از سه میلیارد تومان است.

آدینه محمد سویدانلویی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی و سرمایه گذاری در این بخش اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون در این زمینه در مجموع ۹۰۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تسهیلات به فعالان و هنرمندان صنایع دستی خراسان شمالی در راستای توسعه و یا شروع فعالیت حرفه ای پرداخت شده است.

وی با بیان این که حجم سرمایه گذاری در بخش صنایع دستی خراسان شمالی بیش از سه میلیارد تومان است، اضافه کرد: این میزان سرمایه گذاری با اعطای تسهیلات و اجرای طرح های جدید به صورت مداوم در حال افزایش است.

سویدانلویی افزود: در این راستا امسال بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و صندوق مهر امام رضا(ع)، متقاضیان دریافت تسهیلات در بخش صنایع دستی به این صندوق معرفی شده و برای بیش از ۱۰۰ نفر در استان اشتغال زایی صورت گرفت.

وی همچنین با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی در راستای آموزش و ارتقای توانمندی هنرمندان صنایع دستی خراسان شمالی، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۸ دوره آموزشی در ۹ رشته صنایع دستی شامل گلیم بافی، معرق چوب، تراش سنگ، رودوزی سنتی، چارق دوزی، پارچه بافی، چاپ باتیک، تذهیب وعروسک بافی در استان برگزار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی اظهار داشت: در این دوره ها ۳۱۰ نفر از هنرمندان صنایع دستی استان آموزش های لازم و تکمیلی را فرا گرفتند.

به گفته سویدانلویی همچنین در زمینه حمایت از صنایع دستی خراسان شمالی، در سال جاری ۳۴۴ کارت شناسایی صنعتگری تمدید و  مجوز پنج فقره مشاغل خانگی هم صادر شده است.

وی اظهار داشت: افزون بر این امسال ۶۲ فقره بیمه صنعتگران صنایع دستی خراسان شمالی تمدید و دو فقره پروانه تولید کارگاهی نیز در استان صادر شد.

سویدانلویی اضافه کرد: راه اندازی ۱۱ مرکز آموزشی سیار صنایع دستی در زندان شهرستان های بجنورد و شیروان و احداث دو مرکز آموزشی ثابت در شهرستان فاروج و شیروان از دیگر اقدامات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی در سال جاری محسوب می شود.

 

کد خبر 2500547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha