۲ فروردین ۱۳۹۴، ۷:۰۸

رحیمی خبر داد:

اجرای طرح رهگیری مرغ از مزرعه تا سفره در بجنورد

اجرای طرح رهگیری مرغ از مزرعه تا سفره در بجنورد

بجنورد- رئیس شبکه دامپزشکی بجنورد گفت: طرح رهگیری مرغ از مزرعه تا سفره در این شهرستان اجرایی شد.

رضا رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اجرای طرح رهگیری مرغ از مزرعه تا سفره در بجنورد، عنوان کرد: با اجرای این طرح و درج کد رهگیری مجوز حمل بهداشتی- قرنطینه ای دامپزشکی روی بسته بندی مرغ های عرضه شده در بازار، از این پس عموم شهروندان می توانند با ارسال کد یادشده به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۸۹۰۳ از تاریخچه تولید، استحصال و عرضه فرآورده مذکور اطلاع حاصل کنند.

وی با افزودن اینکه با ارسال این کد بلافاصله پیامکی حاوی نام واحد پرورش دهنده در مبدأ، تاریخ بارگیری مرغ زنده و کشتار آنها در کشتارگاه مقصد، به تلفن همراه تماس گیرندگان ارسال می شود، تصریح کرد: با این اقدام، نظارت کامل دامپزشکی بر تمام مراحل زنجیره تولید و توزیع فرآورده های خام دامی محرز می شود.

رحیمی اضافه کرد: مزیت دیگر این طرح آن است که چنانچه افرادی متخلف و سودجو اقدام به مخدوش کردن تاریخ تولید و انقضای فرآورده نموده باشند، بدین ترتیب شناسایی و ردیابی خواهند شد.

رئیس شبکه دامپزشکی بجنورد در پایان عنوان کرد: طرح رهگیری از مزرعه تا سفره در مراحل بعد برای شمار دیگری از فرآورده های خام دامی ازجمله تخم مرغ و گوشت بسته بندی شده نیز اجرایی خواهد شد.

کد خبر 2522093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha