۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۳۶

ناشر برگزیده در گفتگو با مهر:

برای نمایشگاه کتاب برنامه داشتیم/ به جای اعطای سکه، حمایت کنید

برای نمایشگاه کتاب برنامه داشتیم/ به جای اعطای سکه، حمایت کنید

مدیر انتشارات «فاتحان» گفت: پیشنهاد می‌کنم مسئولان ارشاد به جای اعطای سکه و تقدیر از ناشران برگزیده، با اقدامات حمایتی زمینه رشد بیشتر آن ها را فراهم کنند.

علی ناظری مدیر انتشارات «فاتحان» که شب گذشته به عنوان یکی از غرفه‌های برتر بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد، در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره علل این انتخاب گفت: این انتخاب در وهله اول، به نظرم لطف الهی و حاصل تلاش بچه‌های دست اندرکار غرفه بود. ما از یک ماه پیش از برپایی نمایشگاه، برای حضور و آرایش غرفه، طرح و برنامه داشتیم.

دیده شدن از طرف مسئولان نمایشگاه، هدف ما نبود

وی افزود: امسال در برنامه‌ریزی های‌مان، نسبت به سال گذشته چند پله جلوتر بودیم و توانستیم حدود ۸۰ درصد از برنامه‌های هدفمندمان را محقق کنیم. دیده شدن از طرف مسئولان نمایشگاه، هدف ما نبود و دغدغه اصلی مان این بود که کارمان را درست انجام بدهیم. از جمله هدف هایمان، تبلیغ و معرفی آثار دفاع مقدس برای مخاطبان بود. این هدف، در واقع هدف خاص و ویژه ما بود. البته فروش کتاب هم از دیگر اهداف ما بود که موجب استفاده از طرح و ایده های جدید برای این هدف شد.

این مدیر نشر ادامه داد: کارهایمان در نمایشگاه باعث شد که امروز یکی از روزنامه ها برای کار کردن روی کتاب هایمان تماس گرفت. همچنین در روزهای نمایشگاه بود که با دکتر اسماعیل آذر گفتگویی داشتیم. ایشان می گفت داریم روی رشته دکترای ادبیات دفاع مقدس کار می‌کنیم و بعد از دیدن کتاب های انتشارات فاتحان برای استفاده از این کتاب ها، برای اطلاعات مربوط به رشته مذکور، اظهار تمایل کرد. بنابراین قرار شد بعد از نمایشگاه با هم دیداری داشته باشیم. از دیگر برنامه هایمان در نمایشگاه امسال، دیدار با نویسنده ها و گرافیست ها در غرفه بود که ناشی از هدف جذب ایده های جدید بود.

دعوت از ۵۰ فرمانده دفاع مقدس در نمایشگاه

ناظری گفت: برای نمایشگاه امسال از ۵۰ فرمانده دفاع مقدس برای حضور در غرفه‌مان دعوت کرده بودیم و حدود ۱۶ تا ۱۷ فیلم مستند توسط یک گروه تولیدی از شبکه ۴ سیما در غرفه تولید شد. یعنی ما برایشان سوژه تعریف می کردیم و آن ها هم سوژه ها را پوشش می دادند. یکی دیگر از عواملی که به نظرم فعالیت فاتحان را مورد توجه قرار داد، ۵ غرفه ای بود که ۸۵۰ عنوان کتاب های دفاع مقدس چاپ شده طی چندسال گذشته در کنگره های مختلف شهدا را عرضه می کردند. این غرفه ها که فاتحان یکی از آن ها بود، مورد توجه مردم قرار گرفتند.  

وی گفت: همه مواردی که به آن ها اشاره کردم، با برنامه ریزی از پیش، انجام شد. هزینه خوبی برای غرفه مان پرداخت کردیم و سعی کردیم ظاهرش از حیث دکور و آرایش، به گونه ای باشد که مردم را جذب کند. دست اندرکاران غرفه نیز ضمن پذیرایی از مراجعان، کتاب های فاتحان را معرفی می کردند.  

مدیر انتشارات فاتحان در پایان گفت: یک نکته که می خواهم به آن اشاره کنم این است که وقتی غرفه ناشر به عنوان غرفه برتر معرفی می شود، به این معنی است که آن ناشر از مرتبه ای به مرتبه و جایگاه دیگری رسیده است. به همین دلیل از آن ناشر تقدیر می شود و به او جایزه می دهند.

وی افزود:‌ من از همه مسئولان ارشاد که تقدیر کردند و سکه هدیه دادند، تشکر می کنم و قدردان آن‌ها هستم اما پیشنهاد می‌کنم به جای سکه، از ناشران برگزیده، چند عنوان از کتاب‌هایشان را برای ترجمه معرفی کنند، یا آن‌ها را به عنوان مهمان یا مدعو یکی از مهمانان نمایشگاه‌های کتاب مطرح دنیا معرفی کنند. یا درباره تاسیس فروشگاه کتاب به آن ناشر وام بدهند یا از او حمایت کنند. به نظرم چنین حمایت هایی کارسازتر است و اگر ادامه داشته باشد، در رشد ناشر تاثیر بیشتری دارد.

کد خبر 2582340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha