۱ دی ۱۳۹۴، ۱۸:۱۱

توسعه صنایع دریایی موجب افزایش ارتباطات تجاری کشور می شود

توسعه صنایع دریایی موجب افزایش ارتباطات تجاری کشور می شود

کیش - دبیر همایش و نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی گفت: با توسعه زیرساخت ها در صنایع دریایی، بنادر و جزایر کشورمان می توانیم ارتباطات تجاری را نیز افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سعید سیف ظهر سه شنبه در هفدهمین همایش بین المللی صنایع دریایی در جزیره کیش، عنوان کرد: با توسعه زیرساخت ها در صنایع دریایی، بنادر و جزایر کشورمان می توانیم ارتباط تجاری و مسافری را با کشورهای همسایه به ویژه آسیای میانه گسترش دهیم.

وی افزود: علیرغم بی مهری هایی که به دریا شده ما در این زمینه دارای مقام یازدهم در جهان هستیم و با رشد علمی که طی سال های اخیر در کشور داشتیم در آینده نزدیک از لحاظ علمی به رتبه دهم جهان خواهیم رسید.

دبیر همایش و نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی تصریح کرد: دولت باید تصدی گری را در حوزه دریا کاهش دهد و با واگذاری امور به بخش خصوصی به توسعه بیشتر این بخش کمک کند.

درادامه این همایش نیز علی اصغر مونسان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: علیرغم تحریم های غیرقانونی علیه کشورمان اما در پایان آن در مسیر توسعه و بازارهای جدیدی را تجربه خواهیم کرد و امروز نیز دانشمندان و دانش آموختگان کشورمان بخش عظیمی از فناوری ها را بومی سازی کرده اند.

رئیس هیئت مدیره سازمان منظقه آزاد کیش اظهار داشت: امروز ما شاهد هستیم در بخش صنایع و تجهیزات بندرگاهی و شناورها، سکوهای نفتی کشور اقدامات شایسته ای انجام شده است وجزیره کیش با پیشینه تاریخی بین المللی و پتانسیل های منحصربفرد با برخورداری از مزایای قوانین و مقررات چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری وصنعتی، توسعه رفت وآمدهای دریایی همچنین مزیت های بسیارصنعت دریایی می تواند از طریق گسترش ارتباطات پلی ارتباطی دریایی با سایر بنادر جهان سهم قابل توجه ، مهم وارزشمند ی  برای کشورنقش آفرینی کند.

مونسان تصریح کرد: بندرگاه تجاری جزیره کیش با مساحت ۸۵ هکتار وسعت دریایی، ۱۴۵ هکتاروسعت زمینی دارای ۲ ترمینال مسافری به مساحت تقربیی ۲۰ هزار مترمربع با ظرفیت ۵/۱ میلیون مسافر وگردشگربه همراه ترمینال جدید آن با ۱۳ هزار مترمربع یکی از زیباترین ترمینال های مسافری دریایی کشور محسوب می شود.

وی با تشریح  امکانات بندرگاه کیش افزود: جزیره کیش دارای سه حوضچه و۱۷ پست اسکله شامل پنج پست رو ۱۲ پست اسکله کالاهای عمومی، کارگوخدماتی همچنین اسکله های سوخت ۲۵ تنی وکانتینری ۱۲ هزارتنی می باشد که در سال ۱۳۹۳  چهارمیلیون تن کالا، ۱۵۰ هزارخودرو بیش از ۵۰۰ هزارمسافر وگردشگر از طریق ترمینال دریایی کیش جابجا شدند.

کد خبر 3007134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha