۲۹ مهر ۱۳۹۵، ۱۳:۵۳

نمایندگان بروجرد انتقاد کردند؛

بیمارستان بروجرد مرخص نشد؛ وعده‌هایی که سالانه تمدید می‌شوند

بیمارستان بروجرد مرخص نشد؛ وعده‌هایی که سالانه تمدید می‌شوند

بروجرد- بیمارستان آیت‌الله بروجردی ۹ سال است که درگیر و دار وعده‌های مسئولان ازجمله وزیر راه و شهرسازی گرفتارشده است، وعده‌هایی که سالانه تمدید می‌شوند ولی رنگ تحقق به خود نمی‌گیرند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: بیمارستان آیت‌الله بروجردی در سال ۸۶  پس از گذشت یک سال از زلزله‌های مخرب سال ۸۵ کلنگ زنی شد درست زمانی که دو بیمارستان فرسوده  بروجرد از سوی وزارت راه و وزارت بهداشت تخریبی اعلام و مقرر شد بیمارستانی جایگزین بیمارستان امام خمینی بروجرد بانام آیت‌الله بروجردی در این شهرستان ساخته شود و پس از احداث آن، بیمارستان ۱۰۵ ساله امام خمینی(ره) بروجرد تخریب و به مرکز جراحی قلب تبدیل شود.

بیمارستانی در میان وعده‌ها

از آن رویدادها امروز  ۹ سال است که می‌گذرد اما نه خبری از افتتاح بیمارستان آیت‌الله بروجردی به گوش می‌رسد و نه روشنایی از مرکز جراحی قلب در این شهرستان دیده می‌شود به‌نحوی‌که می‌توان گفت رویکرد مثبتی برای توسعه بخش درمان در بروجرد دیده نشده است.

کمبود فضای درمانی از یک‌سو و فقر تجهیزات پزشکی و کمبود پزشک از سوی دیگر موجب شده است بخش مهمی از بروجردی‌ها برای درمان بسیاری از بیماری‌های سطحی و یا حتی جراحی‌های عادی راهی استان‌های هم‌جوار شوندکمبود فضای درمانی از یک‌سو و فقر تجهیزات پزشکی و کمبود پزشک از سوی دیگر موجب شده است بخش مهمی از بروجردی‌ها برای درمان بسیاری از بیماری‌های سطحی و یا حتی جراحی‌های عادی راهی استان‌های هم‌جوار شده و سختی‌های فراوانی را متحمل شوند، موضوعی که گویا به یک امر عادی در بروجرد تبدیل‌شده است.

با همه این مشکلات مردم بروجرد سال‌هاست انتظار افتتاح بیمارستان آیت‌الله بروجردی را می‌کشند بیمارستانی که طراحی آن دیگر به‌روز نیست و مربوط به یک دهه گذشته است و در بازدید از این بیمارستان به نظر هنوز فضای درمانگاهی در آن تکمیل نشده است.

این امر موجب شد تا نمایندگان مردم شهرستان بروجرد در مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از روند اجرای بیمارستان آیت‌الله بروجردی از عدم تکمیل این پروژه انتقاد کنند.

وعده وزیر محقق نشد

علاءالدین بروجردی در سخنانی بابیان اینکه در سفر سال گذشته وزیر راه و شهرسازی به شهرستان بروجرد مقرر شد که بیمارستان آیت‌الله بروجردی تا پایان سال به اتمام برسد اظهار داشت: این در حالی است که این پروژه نه‌تنها در سال گذشته بلکه بعد از گذشت شش ماه از سال جاری نیز هنوز تکمیل نشده است.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت تکمیل این پروژه بیمارستانی تأکید کرد و گفت: باید با برنامه‌ریزی لازم زمینه بهره‌برداری از بیمارستان آیت‌الله بروجردی تا پایان امسال فراهم شود.

باید با اقدامات و برنامه‌ریزی لازم بیمارستان آیت‌الله بروجردی هر چه سریع‌تر در چرخه درمانی برای استفاده مردم قرار گیردنماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید با اقدامات و برنامه‌ریزی لازم بیمارستان آیت‌الله بروجردی هر چه سریع‌تر در چرخه درمانی برای استفاده مردم قرار گیرد گفت: در این راستا باید هدف‌گذاری و برنامه زمان بندی مناسب در نظر گرفته شود.

بروجردی با اشاره به وضعیت نامطلوب درمانی شهرستان بروجرد بیان داشت: این در حالی است که باگذشت حدود ۱۰ سال هنوز این پروژه بیمارستانی تکمیل‌نشده است.

وی بر ضرورت اختصاص اعتبارات لازم برای تکمیل بیمارستان آیت‌الله بروجردی شهرستان بروجرد تأکید کرد و گفت: یکی از اقدامات و برنامه‌های در دستور کار در حوزه درمان این شهرستان افتتاح اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) طی روزهای آینده بوده که امیدواریم با افتتاح آن بخشی از کمبودهای فضای درمانی در این شهرستان رفع شود.

بیمارستان بروجرد تا پایان امسال افتتاح شود

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از روند احداث بیمارستان آیت‌الله بروجردی در سخنانی اظهار داشت: متأسفانه روند احداث این پروژه در شهرستان بروجرد کند بوده و همین امر موجب ایجاد مشکلاتی در حوزه درمان شهرستان بروجرد شده است.

وی با تأکید بر اینکه باید با اقدامات لازم برای تسریع در احداث و تکمیل بیمارستان بروجرد عنوان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی لازم زمینه بهره‌برداری از این پروژه تا پایان امسال فراهم شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قول مساعد برای تجهیز بیمارستان آیت‌الله بروجردی را به مردم این شهرستان دادنماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قول مساعد برای تجهیز بیمارستان آیت‌الله بروجردی را به مردم این شهرستان داده و امیدواریم خروجی این کار افتتاح این بیمارستان و رفع مشکلات حوزه درمان این شهرستان باشد.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که وزیر راه و شهرسازی در سفر اخیر خود به شهرستان بروجرد از وعده‌ای دیگر برای مردم این شهرستان رونمایی کرد، عباس آخوندی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیمارستان «آیت‌الله بروجردی» حدود ۸۰ درصد پیشرفت دارد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه حدود ۲۲ میلیارد تومان برای تکمیل ساختمان بیمارستان«آیت‌الله بروجردی»  نیاز است، بیان داشت: همچنین حدود ۷۰ میلیارد برای خرید تجهیزات این بیمارستان موردنیاز است.

سفرهای بی‌نتیجه آقای وزیر به شهرستان بروجرد

آخوندی گفت: اگر اعتبار لازم برای بیمارستان «آیت‌الله بروجردی» تأمین شود ساختمان این بیمارستان تا پایان امسال تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات موردنیاز برای تأسیسات بیمارستان «آیت‌الله بروجردی» خریداری‌شده است و اکنون این طرح در مرحله نازک‌کاری قرار دارد، افزود: بیمارستان«آیت‌الله بروجردی» نیازهای عمومی و تخصصی بیماران شهرستان بروجرد و لرستان را برطرف خواهد کرد.

این سخنان در حالیست که عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در سفر خود به شهرستان بروجرد طی سال ۹۳ وعده بهره‌برداری از بیمارستان آیت‌الله بروجردی را در پایان سال ۹۴ داده بود.

با این اوصاف این بیمارستان در میان وعده‌های پی‌درپی وزیر راه و شهرسازی و مسئولان استانی و شهرستانی دست‌به‌دست می‌شود و مردم بروجرد باید هر بار منتظر یک وعده جدید از مسئولان باشند و راهی استان‌های دیگر برای پیگیری مسائل درمانی خود شوند.

کد خبر 3801110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha