۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۷:۲۰

در آستانه برگزاری دادگاه رهبر شیعیان بحرین صورت گرفت؛

درخواست ۸۲ عالم بحرینی از آل خلیفه برای لغو محاکمه شیخ عیسی قاسم

درخواست ۸۲ عالم بحرینی از آل خلیفه برای لغو محاکمه شیخ عیسی قاسم

۸۲ نفر از علمای بحرینی در انگلیس در بیانیه ای ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت رهبر شیعیان بحرین، از حکومت بحرین درخواست کردند که محاکمه ایشان را متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه اجتماعی المیدان، ۸۲ نفر از علمای بحرینی در انگلیس در بیانیه ای خطاب به آل خلیفه خواستار توقف محاکمه آیت الله «عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین شدند.

در بیانیه علمای بحرینی تاکید شده است: آیت الله عیسی قاسم از رهبران امت اسلامی محسوب می شوند و از رتبه علمی بسیار بالایی برخوردار هستند. ایشان یک عالم ربانی بزرگ هستند که عمر شریف خود را در آموزش، موعظه و ارشاد و به نفع دین و کشور و مردم صرف کرده اند. همچنین به سلامت خانوادگی، از بین بردن بدی ها میان فرقه های اسلامی، پرهیز کردن از ترغیب عده ای به کشتار و حفظ منافع کشور و بندگان پرداخته اند.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: آیت الله عیسی قاسم به دلیل فضایل اخلاقی و رفتاری در نزد مراجع شیعه و حوزه های علمیه، محبوبیتی خاص و جایگاهی والا دارند. ما نسبت به وضعیت ایشان بسیار نگران هستیم و از حکومت بحرین درخواست می کنیم که محاکمه ایشان را متوقف کند. زیرا تعدی به آیت الله عیسی قاسم آسیب های بزرگی را در پی خواهد داشت.

دادگاه وابسته به رژیم آل خلیفه رسیدگی به اتهامات شیخ «عیسی قاسم» رهبر عالی شیعیان بحرین را به ۷ مِی (۱۷ اردیبهشت‌ماه) موکول کرده است.

گفتنی است، اعتراضات گسترده مردمی به تلاش آل خلیفه برای محاکمه شیخ عیسی، موجی از ترس و وحشت را در صفوف این رژیم حاکم کرده است.

کد خبر 3965242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha