۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۶:۳۴

مدیر امور نخبگان وزارت بهداشت عنوان کرد؛

تعیین مشوق های ماندگاری برای استعدادهای درخشان گروه پزشکی

تعیین مشوق های ماندگاری برای استعدادهای درخشان گروه پزشکی

مدیر امور نخبگان و دانشجویان استعدادهای درخشان وزارت بهداشت از در نظر گرفتن مشوق هایی برای ادامه تحصیل دانشجویان استعداد درخشان علوم پزشکی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر پروین پاسالار با تاکید بر اهمیت نقش دانشجویان استعداد درخشان در نظام سلامت، دانشجویان را نیروی محرکه سیستم آموزشی و پژوهشی کشور برشمرد و گفت: دانشجویان نخبه علوم پزشکی علاوه بر تحصیل و آموزش در مقاطع مختلف با ارائه خدمات حین آموزش، به حرکت رو به جلو نظام سلامت کمک می کنند.

وی حمایت از دفاتر استعدادهای درخشان در مراکز مختلف آموزشی  و برگزاری المپیادها را از برنامه های سالجاری این مرکز عنوان کرد و اظهار داشت: در تلاش هستیم تا سند سیاسی استعدادها را شروع کنیم و به همین منظور قرار است شیوه نامه های مربوطه تا پایان شهریور ماه تهیه و فاز اول این سند برای اجرا به دانشگاهها ابلاغ شود.

مدیر امور نخبگان و دانشجویان استعدادهای درخشان وزارت بهداشت یادآور شد: اگر امکان تحصیل دانشجو در کشور فراهم شود احتمال ماندگاری او در کشور بیشتر می شود. به همین دلیل مرکز امور نخبگان و دانشجویان استعدادهای درخشان مشوق هایی را برای این دانشجویان در نظر گرفته تا دانشجویان بتوانند بعد از اتمام دوره عمومی و یا ارشد در دوره های تخصصی و یا دکتری ادامه تحصیل دهند.

پاسالار اظهار داشت: در نظر گرفتن سهمیه استعدادهای درخشان برای ادامه تحصیل، امکان تحصیل همزمان در دو رشته برای رتبه های برتر کنکور و امکان تحصیل سریع تر با اخذ واحدهای اضافه از دیگر مشوق هایی است که برای این گروه از دانشجویان لحاظ می شود. 

وی گفت: امیدواریم با همکاری که با دانشگاه علوم پزشکی مجازی شکل گرفته است، تمامی دانشجویان و بخصوص دانشجویان استعداد درخشان بتوانند از برنامه های آموزشی آن استفاده کنند.

کد خبر 4286158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha