۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۰:۰۴

رئیس جمعیت هلال احمر؛

اساس فعالیت هلال‌احمر یک کار داوطلبی است

اساس فعالیت هلال‌احمر یک کار داوطلبی است

رئیس جمعیت هلال احمر، گفت: اساس فعالیت هلال‌احمر یک کار داوطلبی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر علی اصغر پیوندی، در مراسم تجدید میثاق با امام راحل(ره) با بیان اینکه امیدواریم توانسته باشیم اهداف‌مان را در هفته هلال‌احمر به خوبی برای مردم تشریح کرده باشیم، افزود: ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا به مردم نزدیک‌تر شویم و به مردم آموزش های لازم را بدهیم که چگونه در حوادث از خود مراقبت کنند؛ اگر همه تلاش‌های ما تنها منجر به نجات جان یک انسان هم شده باشد، این تلاش‌ها و فعالیت ارزشمند بوده است.

وی ادامه داد: امیدوارم این تجدید پیمان، روحیه‌ مضاعفی برای امدادگران، جوانان و کارکنان جمعیت هلال‌احمر به دنبال داشته باشد.

پیوندی با بیان اینکه ما در هفته هلال احمر قرارداریم، افزود: هدف ما در این هفته نزدیکی به مردم و تبیین آرمان‌ها و اهداف جمعیت هلال‌احمر برای مردم است.

وی ادامه داد: هلال‌احمر نهادی است از جنس مردم، برای مردم و به خاطر خدمت به مردم؛ امیدواریم در این راه امانتدار خوبی باشیم و در مواقع خطر یاری‌گر مردم شویم.

رئیس جمعیت‌هلال‌احمر در ادامه با اشاره به اهداف نهضت صلیب‌سرخ و هلال‌احمر و همخوانی آن با تعالیم دینی گفت: ما در جمعیت هلال‌احمر اهدافی همچون توجه به کرامت انسانی به عنوان اشرف مخلوقات، تلاش برای سلامت انسان‌ها فارغ از رنگ و نژاد و پوست، ترویج صلح و دوری از خشونت و بشردوستی را دنبال می‌کنیم.

پیوندی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر در حدود ۲ میلیون داوطلب دارد، افزود: اساس فعالیت هلال‌احمر یک کار داوطلبی است؛ جمعیت هلال‌احمر یک نهاد امدادی فرهنگی اجتماعی  است و وظایف بسیاری را برعهده دارد؛ در هر گوشه از کشور، هر دردمندی و نیازمندی که به یاریگری نیاز دارد، وظیفه هلال احمر است   که حاضر شود  و آنچه می تواند را برای او انجام دهد و ما به این وظیفه افتخار می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به حوادث تلخ نیمه دوم سال ۹۶ کشور، گفت: فعالیت‌های هلال احمر در این حوادث نشان می دهد که هلال احمر همیشه در کنار مردم است.  فعالیت هایی که برخاسته از آموزه‌های دینی، تعالیم اسلامی و روحیه نیکوکاری و نوع دوستی ما ایرانیان است.

کد خبر 4292615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha