۱۴ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۰۳

روایت تاریخ شفاهی فلسطین در «باریکه نور»

روایت تاریخ شفاهی فلسطین در «باریکه نور»

مستند «باریکه نور» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سعید غفاری ۱۵ تا ۱۷ خرداد به مناسبت روز جهانی قدس از شبکه مستند سیما پخش می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، سعید غفاری درباره تولید جدید شبکه مستند گفت: «باریکه نور» نخستین مستندی است که به تاریخ شفاهی فلسطین، سی سال حضور جریان‌های اسلامی مقاومت در خاک فلسطین و مبارزات مردم این سرزمین با اشغالگران پرداخته است.

وی افزود: این مستند بر محور خاطرات آنهایی مبتنی است که آخرین نسل از ساکنان فلسطین به شمار می‌روند و بعدها مجبور به مهاجرت شدند. ما خاطرات این مردم از روزهای سکونت و بعد از مهاجرت اجباری از زبان خودشان مرور خواهیم کرد.

غفاری گفت: در این مستند با اقشار مختلفی از مردم فلسطین گفتگو شده است از منیر شفیق اندیشمند فلسطینی گرفته تا فردی معمولی که در اردوگاه لبنان ساکن است و همچنین کارل منصور کارگردانی فلسطینی که گرچه سرزمینش را ندیده اما مستندی درباره زنانی که در قدس زندگی می‌کنند، ساخته است.

وی یادآور شد: نباید از یاد ببریم که فلسطینی‌ها در مقطعی از تاریخ مجبور به مهاجرت شدند که قیمومیتشان به انگلیس سپرده‌ شده بود و قرار بود این کشور حامی آنها باشد اما در عوض شرایطی ایجاد کرد که کشور ثالثی در این منطقه به وجود بیاید.

وی در پایان عنوان کرد: «باریکه نور» به دنبال حلقه‌های مفقوده و نکته‌های ناگفته‌ای درباره تاریخ فلسطین است و همین دغدغه ما را به این سمت برد که مستندی درباره این کشور بسازیم.

این مستند که از تولیدات شبکه مستند سیماست سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه ۱۵، ۱۶ و ۱۷ خردادماه ساعت ۲۰ از شبکه مستند پخش می‌شود و تکرار آن‌ هم روز بعد ساعت ۱۳ خواهد بود.

کد خبر 4313658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha