۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۰۶

توسط کتابسرای تندیس؛

سومین جلد مجموعه «نخستین قانون» منتشر شد

سومین جلد مجموعه «نخستین قانون» منتشر شد

رمان «واپسین نبرد پادشاهان» نوشته جو ابرکرومبی با ترجمه سعید سیمرغ به عنوان سومین جلد از مجموعه «نخستین قانون» توسط انتشارات کتابسرای تندیس منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ترجمه سومین جلد از مجموعه حماسی «نخستین قانون» نوشته جو ابرکرومبی به تازگی توسط انتشارات کتابسرای تندیس منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب «واپسین نبرد پادشاهان» نام داشته و ترجمه‌اش توسط سعید سیمرغ انجام شده است.

مجموعه «نخستین قانون»، در گروه ادبیات فانتزی جا می‌گیرد و پیش از این کتاب، دو عنوان «تیغ شمشیر» و «پیش از آنکه به دار آویخته شوند» از آن منتشر شده‌اند. ترجمه دو جلد مذکور را هم سعید سیمرغ انجام داده است.

یک جنگجوی وحشی ۹ انگشتی به نام لوگن یکی از شخصیت‌های اصلی این رمان چند جلدی است که در حالی که دشمنان زیادی دارد، در آستانه تبدیل شدن به یک جنگجوی مُرده است و پشت سرش چیزی جز ترانه‌های ناخوشایند، دوستان مرده و دشمنان زنده ندارد. شخصیت دیگر، جیزال دَن لوتار، یک نجیب زاده و افسری خوش قیافه است که به عنوان مجسمه خودخواهی و تکبر شناخته می شود. دن لوتار به چیزی جز فریب دادن دوستانش در کارت بازی و رویای برنده شدن در شمشیربازی فکر نمی کند.

افلیجی به نام بازپرس گلوکتا، شخصیت دیگر این داستان است که تبدیل به یک شکنجه‌گر شده و هیچ چیز را بیش از بازگشت لوتار به خانه در یک تابوت، دوست ندارد. ولی هر چه نباشد، گلوکتا از همه بیزار است و تکه پاره کردن خائنین سرزمین‌های متحد و اعتراف گرفتن از آنها، جای زیادی برای دوستی با او باقی نمی‌گذارد.

خلاصه داستان سومین جلد این مجموعه به این ترتیب است:‌ لوگن نه‌انگشتی شاید تنها یک نبرد پیش رو داشته باشد، ولی قرار است که بزرگترین نبرد زندگی‌اش باشد. جنگ در پهنه‌ سرزمین شمالی به شدت ادامه دارد، پادشاه مردم شمال هنوز محکم و پابرجا ایستاده است و تنها یک مرد وجود دارد که می‌تواند جلوی او را بگیرد. قدیمی‌ترین دوست و دشمنش. اکنون زمان آن رسیده که نه‌انگشتی خونخوار به خانه برمی‌گردد. فرمانده گلوکتا که اربابان بسیار و وقت کمی دارد، مشغول نوع دیگری از جنگ است. جنگی مخفیانه که در آن هیچ‌کس امنیت ندارد و به هیچ‌کس نمی‌توان اعتماد کرد. روزهایی که شمشیر به دست می‌گرفت را مدت‌هاست که پشت سر گذاشته، ولی به حق‌السکوت گرفتن، تهدید و شکنجه کردن هنوز می‌توان اتکا کرد.

در ادامه اتفاقات جلد سوم، جیزال دن لوتار به این نتیجه رسیده که کسب افتخار بیش از حد دردناک است و به زندگی نظامی پشت می‌کند تا یک زندگی ساده همراه با زنی داشته باشد که عاشقش است. ولی عشق هم می‌تواند دردناک باشد و افتخار، عادت کثیفی دارد و خودش را به کسی تحمیل می‌کند که کمتر از همه آن را می‌خواهد. وقتی که پادشاه سرزمین‌های متحد در بستر مرگ است، رعیت‌ها سر به شورش می‌گذراند و نجیب‌زادگان از سر و کول هم بالا می‌روند تا تاج او را بربایند. هیچ‌کس سایه‌ی جنگی را باور ندارد که شروع به خزیدن در قلب سرزمین‌های متحد کرده است. نخستین ساحران، مانند همیشه، نقشه‌ای برای نجات دنیا دارند. البته خطراتی وجود دارد ولی با این همه، هیچ خطری بزرگتر نیست از شکستن نخستین قانون...

«واپسین نبرد پادشاهان» در اولین جشنواره دیوید گمل که در سال ۲۰۰۹ برگزار شد، نامزد دریافت جایزه بهترین رمان فانتزی شد. در آن سال، کتاب «خون الف‌ها» از مجموعه «ویچر» برنده این جایزه شد.

این کتاب با ۸۸۸ صفحه و قیمت ۸۵ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 4358623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha