۱۵ مرداد ۱۳۹۷، ۲۱:۳۲

مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران اعلام کرد:

تخصیص ۱۶۵ میلیارد تومان برای اشتغال روستایی در مازندران

تخصیص ۱۶۵ میلیارد تومان برای اشتغال روستایی در مازندران

نکا - مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران با اشاره به اعطای تسهیلات اشتغال زایی به روستاها از اختصاص ۱۶۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ایجاد اشتغال روستایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن اصغریان رستمی شامگاه دوشنبه در جلسه کمیته فنی کارگروه اشغال شهرستان نکا  که در سالن اجتماعات فرمانداری نکا برگزار شد، با اشاره به نگاه توسعه ای و اهمیت موضوع اشتغال در سطح روستاها اظهار کرد: ۱۶۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل ذخیره ارزی برای ایجاد اشتغال روستایی به استان مازندران ابلاغ شده است که از این مقدار ۶ میلیارد و ۶۷۵ میلیون تومان سهم شهرستان نکا است.

وی افزود: طبق وضعیت سامانه کارا از ۶ میلیارد و ۶۷۸  میلیون تومان تسهیلات حوزه اشتغال شهرستان نکا ۴۹ درصد در سامانه کارا جذب شده است که در این راستا باید با تسهیل کردن موانع ۵۰ درصد منابع مانده نیز جذب شود.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران با بیان صعود استان مازندران در جایگاه پنجم جذب تسهیلات حوزه اشتغال روستایی تصریح کرد: خوشبختانه استان مازندران از بین استان های کشوردر جذب تسهیلات حوزه اشتغال زایی توانسته رتبه پنجم را به خود اختصاص دهد.

به گفته اصغریان با توجه به حجم سنگین تقاضا به دنبال این هستیم میزان سهم این استان را به قدری برسانیم تا بخش اعظمی از تقاضای سامانه پاسخ داده شود.

این مسئول با اشاره به جذب منابع موجود بیان کرد: در روستاهای بخش مرکزی و هزارجریب شهرستان نکا ظرفیت های بالقوه ای در زمینه اشتغال تولید ، صنعت ، کشاورزی و تربیت بدنی وجود دارد که باید به موقع و با تدبیر درست از این منابع استفاده و بکارگیری شود.

وی در ادامه خواستار تسریع هر چه بیشتر بانک ها در جذب اعتبارات و تسهیلات کارآفرینان شهرستان به حوزه اشتغال شد چرا که اگر در زمان معین از این تسهیلات استفاده نشود قطعا سهم این شهرستان به شهرستان های دیگر واگذار خواهد شد.

اصغریان با تاکید بر جذب کارآفرینان روستایی متذکر شد متولیان این امر و بانک ها باید بدانند کارآفرین های ثبت نامی و معرفی شده حتما روستایی باشند تا با جذب و بهره مندی از تسهیلات چرخه تولید را در روستاها برای روستائیان به چرخش درآورند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران گفت: عزم دولت برای اعطای تسهیلات تزریق پول نیست بلکه با اعطای تسهیلات به کارآفرینان روستایی به دنبال اشتغال پایدار و تحول عظیم در تولید روستاهای سطح استان است.

به گفته اصغریان اگر در روند جذب منابع و پس از دریافت اعتبارات توسط کارآفرینان شاهد خلاف مقررات حوزه اشتغال و تولید باشیم قطعا تسهیلات شش درصد به ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در ادامه گفت: رویکرد و اولویت دولت  سیاست های اجرایی در بحث ایجاد اشتغال پایدار و افزایش راندمان تولید است که در این زمینه باید بیش از پیش وارد عمل شد.

حسین نگهدار از وضعیت جذب اعتبارات و تسهیلات شهرستان نکا در حوزه کشاورزی اعلام رضایت مندی کرد و همچنین افزود: در حوزه کشاورزی شهرستان نکا ۹۴ درصد از طرح های ابلاغی انعقاد و در دستور کار قرار گرفت لذا در نهایت با برنامه ریزی و سعی و تلاش بیشتر به دنبال این هستیم درصد های باقی مانده از این طرح کارآفرینی و تولید انعقاد و جذب شود.

کد خبر 4367835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha