۲۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۲۶

توکلی:

اطلاع مردم از کارکرد مسئولان در افزایش اعتماد عمومی مؤثر است

اطلاع مردم از کارکرد مسئولان در افزایش اعتماد عمومی مؤثر است

قم - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عدالت و اطلاع مردم از کارکرد مسئولان و شفافیت در مسائل را در افزایش اعتماد به حکومت مؤثر دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد توکلی ظهر پنجشنبه در دیدار با آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه در کشور وضع مناسبی از نظر گسترش فساد نداریم، افزود: برای جلوگیری از گسترش فساد تنها فعالیت دستگاه‌های رسمی کافی نیست به این دلیل سازمان دیده بان شفافیت و عدالت را به منظور انجام امر به معروف و نهی از منکر ایجاد کردیم.

وی گفت: در تلاشیم تا برای همه چیز شفاف سازی کنیم تا مردم از وضعیت جامعه مطلع شوند و امر به معروف و نهی از منکر راحت‌تر انجام شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: شرط انجام امر به معروف و نهی از منکر، اطلاع مردم از وضعیت جامعه و کارکرد مسئولان است بنابراین هم شفافیت و هم عدالت را ایجاد می‌کنیم.

وی اظهار کرد: بی عدالتی و عدم اطلاع از تخصیص منابع، دین و ایمان مردم را کاهش داده و بی اعتمادی ایجاد می‌کند بنابراین تلاش کردیم که به دستگاه‌های حکومتی در انجام این امر با شفاف سازی کمک کنیم.

رئیس سازمان دیده بان شفافیت و عدالت ابراز کرد: این سازمان از جمله دستگاه‌های مردم نهاد، غیر انتفاعی، غیر دولتی و غیر سیاسی است و که مبارزه با مفاسد اجتماعی می‌پردازد.

وی بیان کرد: این سازمان در زمینه مبارزه با انواع مفاسد تلاش می‌کند و در این زمینه دارای گروه‌های داوطلبی است تا امری که حکومت به دنبال آن است بهتر اجرا شود.

توکلی ادامه داد: ۳۵۰  نفر به صورت داوطلبانه با این سازمان همکاری می‌کنند که تنها ۹ نفر حقوق می‌گیرند و بقیه افراد داوطلبانه به همکاری می‌پردازند.

همکاری سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت با قوه قضاییه

وی بیان کرد: سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت با قوه قضاییه برای مقابله با فساد و با سایر نهادها نیز برای اصلاح روش‌ها، قوانین و آیین‌نامه‌هایی که منجر به فساد می‌شود، همکاری می‌کند.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خوشبختانه برخورد حکومت با این سازمان قابل قبول است و واکنش مثبت نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: به عنوان اولین دستگاه مردم نهاد در زمینه اعلام جرم و حضور در تمام مراحل رسیدگی فعالیت داریم.

توکلی با بیان اینکه سازمان دیده بان شفافیت و عدالت نوپا است اما برخورد نهادها با آن مناسب است، افزود: اولین سازمان مردم نهاد هستیم که می‌توانیم اعلام جرم کنیم و در جلسه دادگاه نیز حضور پیدا کنیم.

وی بیان کرد: آیین نامه مفصلی را تشکیل دادیم که بیشتر دستگاه‌ها استقبال کردند و در مجلس نیز به وسیله نمایندگان از جمله آقای امیرآبادی به دنبال ایجاد اصلاحیه در برخی قوانین هستیم.

رئیس سازمان دیده بان شفافیت و عدالت ادامه داد: برخی مفاسدی که تشخیص می‌دهیم باید جلوگیری به عمل آید نیز به وسیله نمایندگان درخواست اصلاحیه می‌دهیم.

وی بیان کرد: خوشبختانه در ۲۲ استان توانسته‌ایم شعبه داشته باشیم و در حال موفقیت در این امر هستیم.

کد خبر 4459280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha