۲۹ آبان ۱۳۹۷، ۹:۱۶

وزیر علوم به مهر خبر داد:

پیگیری افزایش و همترازی حقوق اساتید وزارت علوم با وزارت بهداشت

پیگیری افزایش و همترازی حقوق اساتید وزارت علوم با وزارت بهداشت

وزیر علوم از پیگیری افزایش حقوق اعضای هیات علمی وزارت علوم همانند اعضای هیات علمی وزارت بهداشت خبر داد.

منصور غلامی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره همترازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه های وزارت علوم با وزارت بهداشت گفت: چندین سال است که افزایش حقوق هیئت علمی نداشته ایم. افزایش هایی که معمولا هیئت امنای دانشگاه ها تصویب می کنند.

وی ادامه داد: بررسی راهکارهایی برای افزایش حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه های وزارت علوم از ۷ ماه پیش آغاز شد تا جامعه علمی ما بتوانند با قوت و دلگرمی بیشتری در حد شأنشان حمایت شوند و کارشان را همچنان که موثر بوده ادامه دهند.

وزیر علوم خاطر نشان کرد: در این بررسی ها به نتیجه رسیدیم که بعضی تفاوت ها بین حقوق اساتید فعال شاغل در حوزه علوم پایه پزشکی است و یک آیتمی بیشتر از اعضای هیئت علمی وزارت علوم دارند که هیئت امنای آن دانشگاه ها برای آنها تصویب کرده اند.

وی افزود:تقاضای ما از معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه این است که این اجازه را بدهند تا این افزایش برای اعضای هیئت علمی وزارت علوم نیز تامین شود .

غلامی  ادامه داد: نظر موافق و مساعد آنها در حال بررسی است که امیدواریم به نتیجه مورد نظر برسد.

کد خبر 4463271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • کارمند ساده IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      3 10
      ای کاش کمی هم به فکر کارکنان یا اعضای غیرهیات علمی و سختی معیشتی آنها می بودید در حالیکه فاصله طبقاتی را به ضریب افزایش ریالی اعضای هیات علمی که 23000 ریال است و کارکنان وزارتخانه 1700 ریال.
      • IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
        6 0
        شما خودتان را با اعضای هیأت علمی مقایسه می کنید؟
    • متقاضی جذب شهریور94 IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      2 2
      متاسفانه هنوز وضعیت جذب متقاضیان هیات علمی شهریور 94 دانشگاه فنی و حرفه ای مشخص نشده و این گروه 3 سال است که سرگردان هستند.
    • حجاب IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      4 4
      مگر طبق قانون استخدامی اعضای غیر هیات علمی و هیات علمی به شما اختیار نداده‌اند که حقوق و مزایا را نه تنها بر اساس مصوبه‌ها و رکود و تورم و معیشت بلکه به اختیار وزارتخانه گذشته شده پس چرا فقط برای هیات علمی این اتفاق میافتد
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      2 6
      آقای دکتر کارمندا چی ؟
      • CA ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
        3 0
        نترس ، هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده و نخواهد افتاد. مادامی که ما وزارت علومی ها اینطوری فکر کنیم، همون بهتر که کارکنان وزارت بهداشت به ما سروری کنند. مگه یادتون رفته یه زمانی بالاترین مقام ما یک پزشک بود؟
    • yyyyyy IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      1 2
      وقتی مردم زیر خط فقرند و بسیاری از کارگران ماه هاست حقوق نگرفته اند، دولت تدبیر و امید چقدر فعالیت های غیر مفید داره.
    • میلاد IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
      1 6
      جناب آقای وزیر، من هم موافق این افزایش هستم چون بیچاره هیات علمی هم حقوق بالا می گیرند هم حق التدریس، حق التحقیق، گرنت، طرحهای پژوهشی چندصد میلیونی و غیره ولی کارمند فقط حقوق خالص. چون هیات علمی هستی؟
      • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
        6 1
        حق التحقیق، گرنت، طرحهای پژوهشی چندصد میلیونی ؟ گرنت میره جیب ما؟ حق التحقیق کجا اکتشاف کردی تا حالا نشنیدم طرح پژوهشی چند صد میلیونی؟ حتما میره جیب ما؟ خودتون را با کارمندها مقایسه کنید
    • علی IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
      4 0
      سلام،کسانی که به افزایش حقوق هیات علمی وزارت علوم انتقاد دارند دقت نمایید که یک کارمند در 25 سالگی استخدام میشود ولی یک هیات علمی بعد از تکمیل تحصیلات و بعد از 10 سال تجربه کاری معتبر در سن 40 سالگی مشغول بکار می شود