۳ آذر ۱۳۹۷، ۸:۱۴

با حضور تولیت آستان قدس رضوی صورت می پذیرد؛

بهره برداری از اولین باغ اردوگاه ویژه بانوان در مشهد

بهره برداری از اولین باغ اردوگاه ویژه بانوان در مشهد

مشهد- سرپرست مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی گفت: با حضور تولیت آستان قدس اولین باغ اردوگاه ویژه بانوان در مشهد به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگارمهر، فاطمه دژبرد جمعه شب در گفتگو با مهر اظهار کرد:نشاط آفرینی و امیدبخشی برای بانوان، تربیت محوری و رشد و اعتلای معرفتی، فرهنگی و مهارتی بانوان با تکیه بر مبانی دینی، تکمیل نقش مادری و همسری بانوان و آمیختگی فرهنگ و اقتصاد درحوزه  بانوان و خانواده از جمله سیاست‌های اصلی و محوری آستان قدس است.

وی افزود:در این راستا اولین باغ اردوگاه که بخشی از باغ بزرگ امام رضا(ع) در تقاطع بلوار خیام و توس است و حدود ۱۸ هکتار از این باغ بزرگ را شامل می شود تبدیل به باغ اردوگاه «نجمه خاتون» برای بانوان شده است.

سرپرست مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی ادامه داد:نوآوری و خلاقیت بانوان در طراحی بخش‌های مختلف این باغ اردوگاه مورد تأکید بوده است ومرکز خلاقیت و نوآوری بانوان در این باغ اردوگاه ایجاد شده است و این مرکز ضمن فراهم کردن فرصت برای ایده‌پردازی بانوان، به دنبال حمایت از ایده‌های نو و خلاق بانوان و پشتیبانی از آن‌ها در جهت پرورش و پیاده‌سازی آنهاست.

وی گفت:تبدیل خلاقیت‌ها و دستآوردهای علمی و تحقیقاتی به محصولات قابل ارائه به بازار و توسعه کسب و کارهای خلاق بانوان در دستور کار قرار داده شده است و این مرکز همچنین متولی پیشبرد تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی در کسب و کارهای خلاق فرهنگی ویژه بانوان است.

دژبرد تاکید کرد:ایجاد مرکز خلاقیت و نوآوری بانوان، نمایشگاه و بازار خلاقیت و نوآوری بانوان، مرکز راهنمایی و مشاوره بانوان، بوستان کتاب و اندیشه، مرکز آموزش، نمایشگاه مفاخر جریان‌ساز فکری فرهنگی و اقتصادی بانوان، نمایشگاه سبک زندگی بانوی ایرانی، بوستان زن و خانواده و گلستان نونهالان  از جمله بخش‌های مختلف این باغ اردوگاه است.

وی گفت:مراسم افتتاح باغ اردوگاه «نجمه خاتون» شنبه ۳ آذر ماه، با حضور تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مدیران و مسئولان برگزار می‌شود.

کد خبر 4466453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha