۴ دی ۱۳۹۷، ۱۹:۳۳

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی:

معادن برای ۱۱ هزار نفر در خراسان جنوبی اشتغال ایجاد کرده است

معادن برای ۱۱ هزار نفر در خراسان جنوبی اشتغال ایجاد کرده است

بیرجند- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی گفت: معادن برای ۱۱ هزار نفر در خراسان جنوبی اشتغال ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، داود شهرکی عصر سه شنبه در  شورای معادن خراسان جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر در خراسان جنوبی ۵۷۸ معدن وجود دارد و همچنین این استان دارای ۱۶ میلیون و ۹۰۰ تن استخراج اسمی و ۱۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش معدن است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۱۱ هزار نفر در حوزه معدن در استان مشغول به کار هستند بیان کرد: در خراسان  جنوبی سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تن ذخایر معدنی کشف وجود دارد.

شهرکی بیان کرد: با توجه به مساحت استان هنوز ظرفیت توسعه اکتشافات معدنی در خراسان جنوبی وجود دارد و امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

وی با اشاره به مصوبات قبلی شورای معادن خراسان جنوبی ادامه داد: تصمیم گرفته شده که اگر شهرداری ها در بهسازی و زیباسازی معابر و شهرها از سنگ های معدنی استان استفاده کنند مورد حمایت قرار گیرند.

تلاش برای عدم فروش خام سنگ های نیمه قیمتی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: با بیان اینکه در حوزه سنگ های نیمه قیمتی ظرفیت های بزرگی در شهرهای فردوس، سرایان و زیرکوه وجود دارد، سیاست ها بر این است که در شهرهایی که سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی وجود دارد این محصول به صورت خام فروخته نشده و با تراش آن کالای را عرضه کنند.

حسام مقدم علی معاون اکتشاف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی کشور نیز در شورا اظهار کرد:  قبل از سال ۹۲ هیچگونه فعالیت اکتشافی در خراسان جنوبی وجود نداشته است  ولی بعد از آن استان های شرقی نیز مد نظر قرار گرفتند.

وی اظهار کرد:  در ابتدای فعالیت در خراسان جنوبی سه پهنه اکتشافی معدنی را مد نظر قرار دادیم.

ذخایر زغال سنگ طبس ظرفیتی بی بدیل است

معاون اکتشاف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی کشور با اشاره به اینکه با اضافه شدن شهرستان طبس به خراسان جنوبی نیز حجم زیادی از ذخایر معدنی ذخال سنگ به استان منتقل شد، بیان کرد: این مهم یک ظرفیت بسیار بی بدیل است و به زودی اولین معدن زغال سنگ حرارتی را نیز فعال می کنیم.

مقدم علی با بیان اینکه به دنبال بهره برداری و پیگیری ظرفیت های طلای خراسان جنوبی نیز هستیم، ادامه داد: در این حوزه از گذشته فعالیت های بسیار خوبی صورت گرفته بود ولی به نتیجه نهایی نرسید.

وی افزود: تاکنون ۶۰ میلیارد تومان در حوزه اکتشاف و شناسایی مواد معدنی در خراسان‌جنوبی هزینه شده است.

معاون اکتشاف و بهره برداری شرکت تهیه و تولید موارد معدنی کشور اظهار کرد: سال گذشته ۱۰ پروژه را در کشور بر عهده گرفتیم که از این تعداد ۶ پروژه مربوط به خراسان‌جنوبی بوده  و ۶۰ درصد فعالیت‌های شرکت نیز از سال قبل در خراسان‌جنوبی بوده است.

وجود ۳۰ تن طلا محرز در خراسان جنوبی محرز است

برنا مشاور مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی کشور  نیز در این شورا گفت: از ۷۰ نوع ماده معدنی شناسایی شده در کشور ۴۰ نوع در خراسان‌جنوبی است که تعداد زیادی از آنان منیزیت و بازالت هستند.

وی اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی ذخایر قابل توجهی از عناصر فلزی باارزش مس و طلا شناسایی شده که در کمربند اکتشافی خوسف، فردوس از ماهر آباد و خونیک و هیرد وجود ۳۰ تن طلا محرز است.

مشاور مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی یادآور شد: خراسان‌جنوبی دومین استان پرافتخار طلادار کشور بعد از آذربایجان است که با اکتشافات تکمیلی وجود ذخیر ۱۰۰ تن طلا را خواهد داشت.

کد خبر 4495465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha