۱۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۳۴

حسن مهدی‌اصل در گفت‌وگو با مهر:

شناختن ذائقه مخاطب در حوزه بازی‌سازی دشوار است

شناختن ذائقه مخاطب در حوزه بازی‌سازی دشوار است

حسن مهدی‌اصل، مدیر شرکت سورنا می‌گوید: نمی‌توان محصول مطلقی را برای تمام مخاطبان تولید کرد که هم در خاورمیانه و هم در اروپا فروش خوبی داشته باشد، سلایق متفاوت است.

حسن مهدی‌اصل مدیر شرکت سورنا، تولیدکننده و ناشر بازی‌های رایانه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره ذائقه مخاطبان از انتخاب بازی‌های موجود در بازار گفت: بازی‌هایی که به عنوان بازی زرد در بازارها موجود هستند در زمان گذشته از نگاه من به عنوان بازی‌های سرگرم کننده بودند که تنها نرم‌افزارند و جایگاهی هم در گیم ندارند البته دیدگاهم تغییری نکرده اما نمی‌توانیم در جامعه نظرات خودمان را دیکته کنیم باید به این امر برسیم که بازی‌های سرگرم‌کننده مخاطبانش را دارد.

او ادامه داد: البته بد نیست بازی‌ها در دسته‌بندی‌های مختلف جای بگیرند و هر سبک با یکدیگر رقابت کنند، این موضوع را نباید نادیده بگیریم که بازارهای ایران در حوزه بازی‌ها زرد هستند و محتوای زرد به شدت در خاورمیانه طرفدار دارد برخی از بازی‌ها را می‌بینیم که تکنیکال و حرفه‌ای نیستند، ساده و بی‌هویت‌اند اما بازی‌کننده این نوع بازی‌ها را می‌پسندد از همین رو، باید همه نوع بازی وجود داشته باشد و این امر را قبول کنیم یکسری از بازی‌ها و محصولات مشتریان و مخاطبان زیادی دارند.

به گفته این بازی‌ساز، همیشه نگاه منسجم و با صلابت به بازی‌ها داشته‌ایم و احساس می‌کنیم که گیم ایران باید با برنامه‌ریزی خاص و گرافیک فوق‌العاده در بازار به مخاطب ارائه شود در حالیکه اگر نگاهی به آمار بیاندازیم، می‌بینیم بازی‌های جدی ما نتوانستند به اعداد بزرگی برسند اما این بازی‌های ساده بدون تکنیک، کاربران میلیونی دارند. به اعتقاد من نباید این بازی‌ها را طرد کنیم باید این نوع بازی‌ها در بازار وجود داشته باشند اما بازی‌سازان برای فروش خوب بازی‌هایشان باید در درجه اول ذائقه مخاطب را به خوبی بشناسد.

مهدی‌اصل شناسایی ذائقه مخاطب را کاری سخت دانست و تصریح کرد: از لحاظ مارکتینگ کار سختی است که بخواهیم ذائقه‌شناسی کنیم زیرا ذائقه خاورمیانه با بین‌الملل کاملاً متفاوت است، ذائقه مخاطبان در چین و جنوب شرق آسیا با خاورمیانه و اروپا و ژاپن فرق می‌کند. نمی‌توان محصول مُطلقی را تولید کرد که هم در خاورمیانه و هم در اروپا فروش خوبی داشته باشد اما بازی را به‌گونه‌ای می‌توان طراحی و دیزاین کرد که برای بازارهای مختلف سفارش‌سازی انجام شود. اگر هم بازی‌سازی وجود داشته باشد که در حوزه بین‌المللی فعالیت گسترده و درآمد میلیون دلاری دارد اصلاً تمرکزش را بر بازار خاورمیانه نمی‌گذارد و خاورمیانه از نظر مقیاسی، عددی برایش نیست که این سفارش‌سازی را انجام دهد.

کد خبر 4564947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha