۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۳۳

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان:

ضرورت مستند سازی تجربیات حوزه سیلاب برای مدیران آینده

ضرورت مستند سازی تجربیات حوزه سیلاب برای مدیران آینده

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: تجربیات و یافته های مربوط به حوزه سیلاب باید مستند سازی شود تا برنامه مدون خوبی برای مدیران در آینده ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، نشست مشترک محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران و رئیس هیئت ویژه بررسی سیلاب‌های کشور، با اساتید دانشگاه‌های استان گلستان امروز (یکشنبه) با محوریت بررسی سیل اخیر این استان، در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.

علی نجفی‌نژاد با بیان اینکه موضوع سیل در استان گلستان باید از جنبه‌های مختلف، بررسی شود، گفت: سیلاب اخیر نیازمند رویکرد جدید در حوزه مدیریت و پیامدهای آن است تا در حوزه گرگان‌رود بر اساس حوزه جغرافیایی آن تصمیم‌گیری شود.

وی خاطر نشان کرد: در تبدیل تجربیات و یافته‌ها به درس آموخته‌ها، در حوزه مستندسازی بایستی به خوبی عمل کرد تا برنامه مدون خوبی برای مدیران در آینده ایجاد شود تا درک بهتری از موضوع ایجاد شود.

نجفی‌نژاد تصریح کرد: در حوزه گرگان‌رود، دانش بومی خوبی در حوزه سیلاب وجود دارد که تدوین آنها، می‌تواند، مدیریت مشارکتی، استفاده از توان و کمک مردم و مدیریت قبل بحران و نحوه برخورد و اطلاع‌رسانی موضوع را به خوبی ایجاد کند.

وی افزود: امید است با تخصص و درایت اعضای کارگروه، نکات خوبی جمع‌آوری و تدوین و در اختیار رئیس جمهور قرار گیرد تا مبنای عمل مدیران باشد.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان یادآور شد: مجموعه‌های دانشگاه‌های استان آمادگی دارند با همه توان در راستای کمک به این هیئت همکاری داشته باشند تا برنامه به صورت علمی تدوین و سرآغازی برای فعالیت‌های دیگر شود.

کد خبر 4614680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha