۲۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۳۲

رئیس گروه امور صیادان شیلات ایران خبرداد:

تسهیل در اخذ گواهینامه های صیادی

تسهیل در اخذ گواهینامه های صیادی

بندرعباس - رئیس گروه امور صیادان سازمان شیلات ایران از تسهیل در اخذ گواهینامه های صیادی در راستای رفاه جامعه صیادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رجایی از همکاری سازمان بنادر و دریانوردی با سازمان شیلات ایران برای تسهیلات بیشتر صیادان عزیز جهت اخذ گواهینامه های شایستگی دریانوردی صیادی و بازنگری دستورالعمل STCW-F خبر داد.

رجایی با اهمیت جامعه صیادی برای سازمان شیلات ایران گفت: خوشبختانه ناوگان صیادی کشور و به ویژه استان هرمزگان دست آوردهایی کم نظیر در حوزه های اقتصادی، ارزآوری، تولید، اشتغال، امنیت داشته و جلوه هایی از اقتدار نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه تعاونی و اتحادیه های صیادی از اهمیت ویژه ای در پیشبرد اهداف جامعه صیادی و شیلات برخوردار هستند گفت: تعاونی و اتحادیه های صیادی در صورت داشتن شرایط و گرفتن مجوزهای لازم می توانند از امکانات آموزشی شیلات در شهرستانها استفاده نموده و در قبال آن تسهیلاتی را برای صیادان اعمال نمایند.

رجایی افزود: برای دوره های ملوان صیاد و کاربر موتورهای دریایی گواهینامه تحصیلی برای این دو سمت حذف و همچنین از کاهش طول دوره ملوان صیاد خبر داد.

رئیس گروه امور صیادان سازمان شیلات ایران همچنین افزود: از این پس کلیه صیادان در سمتهای ملوان صیادی، بدون نیاز به گذراندن دوره های ایمنی چهارگانه می توانند نسبت به تمدید گواهینامه خود اقدام نمائید.

وی افزود: تعاونی های صیادی طبق روال قبل نسبت به تکمیل مدارک و پرونده های صیادان با همکاری شیلات شهرستانها اقدام و پرونده ها به صورت یکجا توسط شیلات شهرستانها به مراکز آموزشی و صدور گواهینامه های دریانوردی تحویل گردد.

در ادامه رئیس گروه ترویج شیلات و آبزیان شیلات هرمزگان گفت: برخورداری از ۳۰ درصد بنادر کشور، چهار هزار و ۵۰۰ فروند شناور صیادی، بیش از ۳۱ هزار نفر صیاد و حدود ۲۷۶ هزار تن صید در سال موهبتی است از سوی خداوند برای استان هرمزگان که تداوم این مهم نیازمند حمایت همه جانبه مردم و مسئولین است.

محسن سالاری با بیان اینکه به جرات می توان گفت حدود ۳۰ هزار خانوار در استان هرمزگان از طریق صید و صیادی و به صورت مستقیم در حال امرار معاش هستند گفت: این مهم بیانگر اهمیت صید و صیادی برای استان است که باید تلاش شود این ظرفیت در راستای رونق و توسعه به خوبی به کار گرفته شود.

وی همچنین از تصویب انجام پیگیری های ویژه در خصوص برگزاری دوره های آموزشی و آزمون دریانوردی جهت صیادان شهرستانها ی ابوموسی و سیریک خبر داد.

در ادامه رئیس گروه ترویج شیلات و آبزیان شیلات هرمزگان با اشاره به اهمیت جامعه صیادی در استان و همچنین اهمیت آموزش و تداوم آن گفت: امید است با برنامه ریزی های صورت گرفته شاهد رشد بیش از پیش در برگزاری دوره های آموزشی صیادان در راستای ارتقای فنی و علمی ایشان باشیم.

کد خبر 4667825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha