۲۶ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۱۰

تصاویر بندر فضایی «ویرجین گالاکتیک» در نیومکزیکو

تصاویر بندر فضایی «ویرجین گالاکتیک» در نیومکزیکو

شرکت ویرجین گالاکتیک از بندر فضایی جدید خود در نیومکزیکو رونمایی کرده است. مسافران تجاری شرکت از این بندر به فضا سفر می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، شرکت ویرجین گالاکتیک  از بندر فضایی جدید خود در صحرای نیومکزیک رونمایی کرده است.

 این بندر طراحی آینده نگرانه ای دارد  و به نظر می آید به زودی  پروازهای تجاری از آنجا انجام می شود.

در این ساختمان دو طبقه وجود دارد که شامل بخش ماموریت کنترل، محوطه آماده سازی برای خلبانان و منطقه ای برای مسافران و خانواده های آنها است.

 همچنین پشت درهایی چرخان فضایی عظیم وجود دارد که ظرفیت دو  هواپیمای ویرجین گالاکتیک را دارد. همچنین ناوگانی از فضاپیماهای آن با ظرفیت ۶ مسافر نیز در این فضا گنجانده می شوند.

البته هنوز زمان نخستین پرواز تجاری این شرکت مشخص نیست. مقامات شرکت اعلام کرده اند هنوز باید چند پرواز آزمایشی دیگر انجام شود.

 ریچارد برانسون که سرمایه گذار این شرکت است، نخستین بار طرح این بندر فضایی را ۱۵ سال قبل ارائه کرد. اما ساخت آن بارها با افزایش هزینه ها و تغییراتی روبرو شد.

از سوی دیگر توسعه فضاپیمای ویرجین گالاکتیک نیز تاخیری طولانی داشت و هنگامیکه خلبان و کمک خلبان نخستین پرواز آزمایشی آن در سال ۲۰۱۴ کشته شدند، بر میزان این تاخیر افزوده شد.

کد خبر 4694367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha