۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۲۷

رییس اداره حفاظت محیط زیست قروه خبر داد؛

تلف شدن یک بز وحشی بر اثر خوردن کیسه زباله در قروه

تلف شدن یک بز وحشی بر اثر خوردن کیسه زباله در قروه

سنندج_رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قروه از تلف شدن یک بز وحشی بر اثر خوردن پلاستیک خبر داد و گفت: رهاکردن زباله و کیسه‌های پلاستیکی در طبیعت بلای جان حیات وحش شد.

به گزارش خبرنگار مهر، توفیق زارعی عصر شنبه به خبرنگاران رسانه‌های جمعی اعلام کرد: در پی گشت و کنترل مأمورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان قروه در ارتفاعات منطقه حفاظت شده بدر و پریشان در ارتفاع سه هزار متری قله بدر، لاشه یک رأس بز کوهی را کشف و بلافاصله برای شناسایی و علت مرگ طی هماهنگی با استان آن را به اداره دامپزشکی شهرستان منتقل می‌نمایند.

وی افزود: پس از انجام ارزیابی اولیه و کالبد شکافی لاشه، توسط تیم دامپزشک، علت مرگ گونه انسداد معده و روده توسط کیسه پلاستیکی مشخص شد که همراه گیاه تغذیه کرده بود.

زارعی با ابراز تأسف بیان کرد: متأسفانه این بز کوهی دارای یک جنین ماده هم در داخل شکم بوده که نزدیک زایمان آن بود و موجب از دست رفتن جنین نیز شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قروه تصریح کرد: رها کردن زباله در طبیعت و یک کیسه پلاستیکی بی ارزش در این منطقه این چنین جان بز کوهی و جنین آن را گرفت.

وی اضافه کرد: از همه مردم و طبیعت گردان درخواست داریم زباله‌های خود را در طبیعت رها ننمایند تا شاهد این گونه اتفاقات ناگوار در حیات وحش نباشیم.

کد خبر 6111293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha