مجری توسعه ارتباطات روستایی:

استفاده از شبکه ملی اطلاعات در استان‌های کمتر برخوردار ۴ برابر شد

استفاده از شبکه ملی اطلاعات در استان‌های کمتر برخوردار ۴ برابر شد

مجری توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات گفت: استفاده از شبکه ملی اطلاعات در استان‌های کمتر توسعه یافته ۴ برابر افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات، مهرداد ترابیان با اشاره به برنامه توسعه ارتباطات در روستاها، از رونق اقتصادی روستاها با ارائه خدمات در بستر شبکه ملی اطلاعات در این روستاها خبر داد و گفت: به طور متوسط در دولت دوازدهم هر روز ۲۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

وی افزود: این پروژه با تمرکز روی استان های محروم مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و فارس با هدف کاهش شکاف دیجیتال و توانمند سازی روستایی، اتصال به شبکه ملی اطلاعات انجام شده است.

ترابیان ارتباطات روستایی در ابتدای دولت دوازدهم را حدود ۳۲ درصد عنوان کرد و افزود: تعداد روستاهایی که در دولت دوازدهم پوشش کامل ارتباطات ( تلفن همراه، ثابت و اتصال به شبکه ملی اطلاعات) دارند به حدود ۶۵ درصد رسیده است.

مجری توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات از اتصال بیش از ۳۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت: ۳۴ هزار روستا نیز دارای پوشش تلفن همراه هستند.

وی با اشاره به اینکه میزان استفاده از شبکه ملی اطلاعات در دو سال گذشته در کشور ۴ برابر شده است، افزود: اگر به آمار این افزایش ها توجه شود می بینیم که در استان های کمتر توسعه یافته ایلام، فارس، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و کهکیلویه و بویر احمد که در اولویت توسعه ارتباطات روستایی بوده بیشترین افزایش استفاده از شبکه ملی اطلاعات ثبت شده است.

ترابیان اختلالات فرکانسی را مشکل اساسی در توسعه ارتباطات در مناطق و استان های مرزی عنوان کرد و گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با مذاکرات بین المللی پیگیر حل این مشکل است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه ۸۰ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار باید به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند، تصریح کرد: با ایجاد این دسترسی ها ۴ خدمت پزشکی ، کشاورزی و آموزش از راه دور و بانکداری الکترونیکی به مردم این روستاها ارائه می شود.

مجری توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات، اجرای پروژه توسعه ارتباطات روستایی را ۱۰ درصد جلوتر از برنامه اعلام کرد و گفت: با تمرکزی که وزارت ارتباطات برای توسعه ارتباطات در روستاها دارد پیش بینی می کنیم از برنامه تکلیفی جلوتر برویم و تعداد بیشتری از روستاها را به شبکه ملی اطلاعات متصل کنیم.

وی با اعلام سرمایه گذاری ۱۳۰۰ میلیارد تومانی وزارت ارتباطات برای توسعه ارتباطات در روستاها، افزود: همچنین ۳ برابر این مبلغ توسط اپراتورهای بخش خصوصی و مخابرات سرمایه گذاری شده است.

ترابیان درباره برنامه وزارت ارتباطات برای پوشش روستاهای زیر ۲۰ خانوار نیز گفت: در طراحی سایت ها برای ایجاد ارتباطات در روستاهای بالای ۲۰ خانوار خود به خود روستاهای کم جمعیت تر نیز زیر پوشش این چتر ارتباطی قرار می گیرند به طوری که هم اکنون بین ۴ تا ۵ هزار روستای زیر ۲۰ خانوار نیز به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند اما در آینده با برنامه ریزی دولت و وزارت ارتباطات به روستاهایی حتی با ۵ خانوار نیز سرویس دهی شود.

کد خبر 4703776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha