۲۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۰۳

به میزبانی گرمسار؛

نخستین جشنواره شعر آئینی استان سمنان برگزار می‌شود

نخستین جشنواره شعر آئینی استان سمنان برگزار می‌شود

سمنان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، با بیان اینکه نخستین جشنواره استانی شعر آئینی به میزبانی گرمسار برگزار می‌شود، گفت: ۲۵۰ اثر به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت ظهر چهارشنبه در نشستی با عوامل برگزاری جشنواره شعر آئینی استان سمنان به میزبانی ارشاد اسلامی، ضمن بیان اینکه این جشنواره به‌صورت استانی برای نخستین بار در گرمسار برگزار خواهد شد، ابراز داشت: این جشنواره هشتم مهرماه با تجلیل از برگزیدگان در گرمسار به کار خود پایان خواهد داد.

وی بابیان اینکه ۲۵۰ اثر از ۸۸ شاعر استان سمنان تاکنون به دبیرخانه این جشنواره ارسال‌شده است، تأکید کرد: خوشبختانه استقبال شاعران از این جشنواره باوجوداینکه برای نخستین بار به‌صورت استانی در گرمسار برگزار می‌شود، خوب بوده است.

برگزاری جشنواره در ۲ بخش کلی و ویژه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان درباره اهداف این جشنواره تأکید کرد: جشنواره شعر آئینی درواقع یک فرصت خوب برای کمک به هنر شعر در استان و رونق آن محسوب می‌شود که برگزارکنندگان آن در استان  نیم‌نگاهی نیز به این امر دارند.

فضیلت گفت: این جشنواره همچنین توسعه تشکل‌ها را نیز دنبال می‌کند چراکه معتقدیم هنر شعر کمی از ضرورت‌ها و کارکردهای اجتماعی خویش فاصله گرفته و لذا شعری در جامعه جا باز می‌کند که به نیازهای آن پاسخ دهد پس باید شعر به مسائل و نیازهای مخاطبان نیز پاسخ دهد.

وی همچنین بابیان اینکه جشنواره شعر آئینی استان سمنان در دو بخش برگزار خواهد شد، تأکید کرد: بخش کلی جشنواره شامل مناقب و مرثیه ائمه معصومین (ع)، نماز و نیایش، شهادت، ایثار، قرآن، توحید، سیره اهل‌بیت(ع) و ... است و بخش اختصاصی یا ویژه به انتظار، مهدویت و ... اختصاص دارد.

کد خبر 4722124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha