۵ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۱۶

همزمان با ۲۸ صفر؛

آذربایجان غربی در سوگ رحلت پیامبر اکرم (ص) عزادار شد

آذربایجان غربی در سوگ رحلت پیامبر اکرم (ص) عزادار شد

ارومیه- هم‌زمان با سالروز رحلت حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) آذربایجان غربی همانند سایر شهرهای کشور با برگزاری مراسم سوگواری غرق ماتم و عزا شد.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: امروز مردم و مسئولان با حضور در مساجد و اماکن مذهبی ضمن قرائت زیارت از بعید با برگزاری آیین‌های سوگواری و عزاداری در خیابان‌های اصلی شهر اشک ماتم ریخته و عشق و ارادت خود را به حضرت محمد(ص) و خاندان پاکش ابراز داشتند.

از شب گذشته و اولین دقایق امروز مردم اعم از پیر و جوان، زن و مرد با حضور در مساجد، هیئت‌های مذهبی در سوگ سالروز رحلت حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) اشک ماتم ریخته و سخنرانان نیز به بیان بخش‌هایی از  زندگانی و خصایص بارز ائمه اطهار پرداختند.

همچنین به مناسبت سالروز رحلت حضرت پیامبر اعظم (ص)، زیارت از بعید آن حضرت در مساجد و حسینیه‌های آذربایجان غربی قرائت شد.

نوحه‌خوانی، سینه‌زنی، عزاداری، قرائت زیارت از بعید  و سخنرانی و مداحی، ازجمله برنامه‌های سالروز  رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در آذربایجان غربی بود.

علاوه بر ارومیه در دیگر شهرستان‌های استان آذربایجان غربی هم مردم در سالروز رحلت پیامبر خاتم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام  با حضور در اماکن مذهبی عزاداری می‌کنند.

زیارت ازبعید در ۱۷ شهر آذربایجان غربی برگزار شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در خصوص برنامه‌های این اداره کل در خصوص مراسم عزاداری دهه آخر صفر گفت: امروز هم‌زمان با سالروز رحلت حضرت محمد(ص) زیارت از بعید در ۱۷ شهرستان استان با حضور مردم و مسئولان برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد داداش زاده ادامه داد: برگزاری ایستگاه صلواتی، عزاداری خیابانی، برگزاری مراسم عزاداری در هیئت‌های مذهبی و اعزام مبلغ از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره برای برگزاری آیین‌های دهه آخر صفر است.

وی با اشاره به اعزام ۶۸۶ مبلغ به مناطق مختلف استان هم‌زمان با سالروز رحلت حضرت محمد(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) گفت: این مبلغان با حضور در مناطق مختلف استان به بیان خصایص و زندگی ائمه اطهار پرداخته و به سؤالات مختلف در این زمینه پاسخ می‌دهند.

حجت‌الاسلام داداش زاده گفت: حضرت محمد(ص) از صدر اسلام تاکنون همیشه موجب وحدت و یکدلی بین مسلمانان بود و امروز نیز با شرایط کنونی حفظ وحدت ضروری است.

کد خبر 4757064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha