۱۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۲۴

ساعی در گفتگو با مهر:

سیستم داوری بزرگترین مشکل لیگ است/ کیفیت لیگ تکواندو بالا نیست

سیستم داوری بزرگترین مشکل لیگ است/ کیفیت لیگ تکواندو بالا نیست

پرافتخار ترین ورزشکار المپیکی ایران گفت: لیگ برتر تکواندو کیفیت فنی بالایی ندارد و نمی توان آن را با لیگ های گذشته مقایسه کرد. 

هادی ساعی با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر افزود: بخشی از مشکلات لیگ برمی گردد به ایرادات هوگوهای الکترونیکی که معتقدم بزرگترین مشکل برگزاری است. دائم مسابقات برای رفع این ایرادات متوقف می شود و همین موضوع تاثیر زیادی روی کیفیت فنی کار دارد. در دیدار دو تیم دانشگاه آزاد و شهرداری ورامین مبارزه وزن ششم خیلی طولانی شد  و حتی در زمان پخش زنده تلوزیونی هم شاهد آن بودیم و این یعنی از دست رفتن تمرکز تکواندوکار، افزایش احتمال آسیب دیدگی و ...  

وی افزود: بزرگترین مشکلی که در این دو هفته برگزاری مسابقات مشاهده شده، مشکل سیستم داوری است که به هیچ عنوان جوابگوی این سطح از مسابقات نیست. این سیستم رایانه ای مشکل دارد و به نوعی به روز نیست. ضربه هایی با قدرت بالا را امتیاز ثبت نمی کند ، ولی برای ضربات به مراتب با قدرت کمتر امتیاز ثبت می کند. فکر می کنم این سیستم مشکلات فنی دارد که باید رفع شود. به همین دلیل است که کیفیت پائین می آید.

سرگروه پیشین تیم ملی تکواندو با بیان اینکه رقابتهای لیگ برتر بالاترین سطح مسابقات داخلی است، اظهار داشت: باید شرایط مسابقه در همان سطح بالا باشد و فدراسیون باید شرایطی برای ورزشکاران  مهیا کند که ورزشکار بتواند از این شرایط استفاده بهینه ببرد. اگر قرار باشد که این نواقص، باعث از دست رفتن روحیه ورزشکار شود و به حق خودش نرسد و این دست مسائل تاثیرات منفی روی همه تیم ها و ورزشکاران خواهد گذاشت. سرمایه ای که حامیان مالی می گذارند تاثیر گذار است. هر رشته ورزشی اگر مسابقه ای برگزار می کند باید استانداردهای همان رشته را رعایت کند و این «هوگو» ها چون استاندارد WT  را ندارد فکر می کنم نباید در این شرایط مورد استفاده قرار گیرد. 

ساعی در جواب سئوالی مبنی بر وجود تکواندوکار شاخص در لیگ گفت: به دلایلی که ذکر شد، مبارزات سطح بالایی را ندیدم. البته مبارزه وزن دوم شهرداری و دانشگاه قابل قبول بود که تکواندوکار جوان شهرداری مبارزه خوبی را به نمایش گذاشت ولی واقعا اگر در مورد این مشکل کاری صورت نگیرد بدون شک در ادامه لیگ تاثیر منفی خواهد گذاشت. 

مدیر فنی تیم فرمانیه در مورد شرایط این تیم هم گفت: ما یک تیم جوان و تازه تشکیل شده را داریم که برای جا افتادن در لیگ نیاز به تجربه و تمرین بیشتر دارد. تیم ما ضعیف نیست و رفته رفته بهتر خواهیم شد. در برابر دانشگاه گوشه هایی از آینده این تیم را مشاهده کردیم. اغلب بچه ها جوان هستند که در لیگ تا کنون مبارزه نکرده اند.  البته این هفته مشکلاتی هم داشتیم،  وزن پنجم ما مبارزه اول آسیب دید، محمد کاظمی به عنوان یکی از با تجربه ها به دلیل حضور در مسابقات انتخابی گرنداسلم چین غیبت داشت، یک وزن تکواندوکار نداشتیم.

وی ادامه داد: ما به دنبال تکواندوکار شاخص و ملی پوش نبودیم که با استفاده از جوانان بیشتر هدف ما سازندگی است تا سالهای آینده بتوانیم از حاصل تلاش خود در لیگ بهره ببریم. نمی گویم نتیجه برای ما مهم نیست، ولی از این تیم جوان در حد توانشان انتظار داریم.هر چند معتقدم توان تکواندوکاران ما بیش از آن چیزی است که در این مسابقات شاهد بودیم.بی تجربه و در برخی موارد بدشانس بودیم. مربیان ما در تلاش می کنند.

پرافتخارترین تکواندوکار ایران در خصوص حضور در سکوی تماشاچیان گفت: مهم نیست و من می خواهم کنار تکواندوکاران تیم خودم باشم و دنبال تشریفات نیستم و به باقی مسائل نیز اهمیت نمی دهم.

ساعی در پایان در خصوص استقبال خانواده تکواندو از حضور وی در سالن مسابقات گفت: اهالی تکواندو همیشه به بنده لطف داشتند و من هرچه دارم از تکواندوست و در سالن هم می آیند و ابراز لطف می کنند و بنده را چون گذشته شرمنده می کنند. برخی ها هم دوست دارند بیایند پیش من ولی خوب از برخی مسائل و برخوردهای احتمالی می ترسند. 

کد خبر 4763965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha