۲۳ آبان ۱۳۹۸، ۲۱:۴۱

امام جمعه پلدختر مطرح کرد:

اهتمام به اجرای فریضه زکات منجر به فقرزدایی از جامعه می‌شود

اهتمام به اجرای فریضه زکات منجر به فقرزدایی از جامعه می‌شود

پلدختر - امام جمعه پلدختر گفت: پرداخت زکات در جامعه باعث کم شدن فاصله طبقاتی، فقرزدایی و رفع محرومیت می‌شود.

به گزارش خبرنگارمهر، حجت الاسلام سید محسن موسوی روز پنجشنبه در جلسه شورای زکات شهرستان پلدختر بر ترویج فرهنگ زکات به ویژه در روستاها و بین کشاورزان و ارتباط با آنها تاکید کرد و اظهار داشت: باید حد نصاب و میزان شرعی پرداخت زکات برای هر فرد مشخص و به موقع پرداخت شود.

وی با تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت بر اهمیت پرداخت زکات تاکید کرد و افزود: زکات واجب الهی و از منظر دین اسلام، ائمه و بزرگان اهمیت زیادی دارد که باعث برکت و عدالت در جامعه می شود.

امام جمعه پلدختر گفت: جهت آگاهی بیشتر آحاد جامعه و ضرورت عمل به این فریضه الهی که بارها در قرآن کریم به آن سفارش شده است باید در فرهنگ سازی این امر مهم بین مردم تلاش کرد.

وی بر تشکیل جلسه هایی در رابطه با مسئله زکات با دهیاران در سطح شهرستان تاکید کرد و افزود: باید از طریق شوراها و دهیاران نسبت به ترویج زکات در بین مردم همت کرد و آنها در پرداختن به این فریضه اهتمام ورزند.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که زکات روح و جان انسان را پاکیزه و تطهیر می کند، یادآور شد: پرداخت زکات در جامعه باعث کم شدن فاصله طبقاتی، فقرزدایی و رفع محرومیت می شود؛ از این رو بر اساس آیات و روایات افراد غنی باید با بخشش قسمتی از مال خود به محرومان و فقرا کمک کنند.

کد خبر 4772556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha