۲۷ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۲۳

امیرآبادی فراهانی:

برای جبران کسری بودجه سال ۹۹ هزینه‌های جاری کشور باید کاهش یابد

برای جبران کسری بودجه سال ۹۹ هزینه‌های جاری کشور باید کاهش یابد

قم - عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه سال ۹۹ انقباضی است و دارای کسری است که لازم است هزینه‌های جاری در دستگاه‌های اجرایی را کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد امیرآبادی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان قم که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: در بودجه سال اینده کشور به حقوق و مزایای کارکنان دولت کم‌تر بها داده شده است که باید به حقوق‌های پایین در کشور توجه شود و پیشنهادهایی در این زمینه مطرح و ارائه شده است.

وی افزود: مدیران اجرایی باید در زمینه بودجه و اعتبار مورد نیاز پیشنهادهای خود را آماده تا ما پیگیر آن باشیم و از دستگاه‌های ذیصلاح بررسی کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با افزایش قیمت بنزین و رشد تورم باید در زمینه مالیات بر حقوق هم فکری اساسی شود، افزود: در قم در سایر زمینه‌ها کسری داریم و باید در مجلس پیگیری شود تا این کسری‌ها جبران شود.

برگزاری کنگره ملی شهدای قم

وی با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای قم، افزود: این کنگره در استان‌های دیگر برگزار شده است و در دور دوم آن در استان قم شروع خواهد شد که باید دستگاه‌های اجرایی در برگزاری باشکوه و مناسب آن همکاری کنند؛ کنگره برای ۶ هزار شهید قم است و مسئولان و مدیران این کنگره را در اولویت کاری خود قرار دهند.

به گفته امیرآبادی، خانواده‌های شهدا و جانبازان چالش بزرگی با توجه به بدهی بیمه از دولت دارند و بیمه ویژه آن‌ها دیگر در مراکز پزشکی و درمانی مورد قبول نیست در حالی که بسیاری از جانبازان ضمن تحمل جراحت‌های جنگ پا به سن گذاشته و نیاز به کنترل و درمان بیشتری دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در اجرای بعضی بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی برخی مدیران اجرایی در قم مانند شاگرد اول یک مدرسه عمل کرده و در اجرا خود را اول می‌دانند؛ لزومی ندارد قم در اجرای بعضی دستورالعمل‌ها پایلوت و یا خود در ابتدا وارد عمل شود.

نماینده مردم قم در خانه ملت افزود: بیمارستان کامکار وضعیت مناسبی ندارد اورژانس این بیمارستان محدودیت دارد و به دلیل وجود دو درخت کار توسعه اورژانس آن عقب افتاده است آیا جان یک انسان از درختان مهم‌تر است؟ مگر باغات قم تخریب نشد.

کد خبر 4801620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha