۹ دی ۱۳۹۸، ۲۲:۳۵

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد:

ائمه جماعت برای حل مسائل اجتماعی محلات از مسئولان مطالبه گری کنند

ائمه جماعت برای حل مسائل اجتماعی محلات از مسئولان مطالبه گری کنند

یزد ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد، مطالبه گری از مسئولان در راستای رفع مشکلات مردم را از مهمترین ویژگی های یک امام محله دانست و گفت: این روحیه مطالبه گری باید در عرصه فعالیت های فرهنگی و

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علیرضا نجیمی، در نهمین نشست از سلسله نشست‌های میثاق طلبگی که با حضور طلاب و روحانیون شهر شاهدیه برگزار شد بر لزوم تقویت نقش مساجد در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: اولویت سازمان تبلیغات اسلامی در این حوزه جایگزینی امام محله به جای امام جماعت است.

وی با بیان اینکه ائمه جماعات در مساجد خود باید پاسخگوی تمام نیازهای مردم آن محله باشند، افزود: روحانیون نباید تنها به مسائل اخلاقی و اعتقادی در جامعه اکتفا کنند بلکه باید به دنبال بصیرت بخشی در حوزه مسائل روز جامعه به مردم باشند.

نجیمی اظهار داشت: امام محله باید با شناسایی ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود در محل آنها را ساماندهی کرده و از آن در جهت حل مسائل و معضلات فرهنگی و اجتماعی محل بهره بگیرد.

وی، مطالبه گری از مسئولان در راستای رفع مشکلات مردم محل را از مهمترین ویژگی‌های یک امام محله دانست و افزود: اگر روحانیون یک محل یا یک شهر در موضوعی ید واحد شده و آن را از مسئولان مطالبه کنند، به طور قطع مسئولان راهی جز پاسخگویی نخواهند داشت.

نجیمی تصریح کرد: این روحیه مطالبه گری باید در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی پررنگ‌تر و جدی‌تر باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد بر لزوم توجه به بحث تربیت نسل برای آینده نظام تاکید کرد و گفت: امام محلات باید نوجوان و جوانان را به فراگیری علوم دینی تشویق کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان شبکه سازی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده‌اند، افزود: متأسفانه ما در حوزه شبکه سازی در خواب غفلت به سر می بریم و اگر در این حوزه اهتمام جدی نداشته باشیم با خسارت‌های جبران ناپذیری در آینده روبرو خواهیم شد.

کد خبر 4811877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha