۱۴ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۲۵

علی رمضانی به مهر خبر داد

برگزاری ویژه‌برنامه «لاله‌های روشن» ۱۶ بهمن در ۴۰ هزار مدرسه کشور

برگزاری ویژه‌برنامه «لاله‌های روشن» ۱۶ بهمن در ۴۰ هزار مدرسه کشور

مدیرکل فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش از برگزاری ویژه برنامه «لاله‌های روشن» در تاریخ ۱۶ بهمن ماه در ۴۰ هزار مدرسه در سراسر کشور برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت خبر داد.

علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی‬ در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مهمترین برنامه دهه فجر امسال در حوزه دانش آموزی از برگزاری ویژه برنامه «لاله روشن» در ۱۶ بهمن ماه در ۴۰ هزار مدرسه در کشور خبر داد و گفت: برنامه «لاله های روشن» در حوزه شهید و شهادت و توسعه فرهنگ ایثار از روز ۸ آبان ماه مصادف با سالروز شهادت شهید فهمیده در مدارس کشور کلید خورد و قرار است تا ۲۲ اسفند این برنامه ادامه داشته باشد اما در روز ۱۶ بهمن ماه به طور همزمان در سراسر کشور یادواره ۴۰ هزار شهید در ۴۰ هزار مدرسه و هر مدرسه با نام و یاد یک شهید دانش آموز یا فرهنگی، به صورت ویژه‌تری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این روز با حضور وزیر آموزش و پرورش و مسئولان لشگری و کشوری در مرکز آموزشی در منطقه ۸ نیز شاهد برگزاری این برنامه خواهیم بود.

رمضانی گفت: امسال چهلمین سال تأسیس سازمان بسیج مستضعفین است و ما مناسب دیدیم که این برنامه را برگزار کنیم و بچه‌های این دوره که شهدا را از نزدیک ندیدند را با آنها آشنا کنیم. استقبال دانش آموزان نیز بسیار خوب بوده است و شوراها و تشکل‌های دانش آموزی نیز در این زمینه فعال شده اند چرا که تمام مسئولیت این برنامه با دانش آموزان است.

مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی همچنین بیان کرد: در این برنامه ویژه در ۱۶ بهمن از خانواده شهدا دعوت می‌شود در برنامه حضور داشته باشند و همچنین بچه‌ها سرودها و نمایش‌ها و حتی انشاهایی را در این زمینه آماده کرده اند که اجرا می‌کنند.

رمضانی دغدغه مهم این اداره کل را آشنایی دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و گفت: دانش آموزان با هماهنگی تشکل‌ها و پایگاه‌های بسیج مناطق به منزل شهدا می‌روند چرا که دغدغه ما این بود که زیارت خانواده شهدا را از حالت اداری خارج کنیم و این فرهنگ شهادت بتواند از طریق پدر و مادرها و خانواده شهدا مستقیم به بچه‌ها منتقل شود.

وی در پایان گفت: ویژه برنامه ۱۶ بهمن با توجه به اینکه دهه فجر امسال با چهلمین روز شهادت حاج قاسم سلیمانی نیز همزمان است، برای همین ویژه برنامه‌هایی نیز به این منظور در نظر گرفتیم.

کد خبر 4842982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha