۱۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۳۰

امام جمعه اسلامشهر:

طلاب و روحانیون برای حفاظت از منابع طبیعی نقش آفرین باشند

طلاب و روحانیون برای حفاظت از منابع طبیعی نقش آفرین باشند

اسلامشهر- امام جمعه اسلامشهر گفت: طلاب و روحانیون در آگاهی بخشی برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی نقش آفرین باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد نوروزی صبح یکشنبه در دیدار با حسن مسعودی، سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های شهریار، رباط کریم، اسلامشهر، شهر قدس و بهارستان که به مناسبت قرار گرفتن در آستانه هفته منابع طبیعی انجام شد با اشاره به اهمیت منابع طبیعی و سنت حسنه درختکاری اظهار داشت: با توجه به آیات و روایات جنگل‌ها و مراتع جز انفال و به عنوان سرمایه‌های ملی محسوب می‌شوند.

وی تأکید کرد: بر همین اساس این گونه نیست که هرکسی بخواهد بخشی از اراضی ملی و انفال را برای خود طلب کند و باید بر این نکته توجه داشت که حفاظت از منابع طبیعی وظیفه همگانی است.

امام جمعه اسلامشهر بر ضرورت اطلاع رسانی و آموزش تأکید کرد و بیان داشت: در راستای فرهنگ سازی حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست و لزوم حراست از این منابع ارزشمند اطلاع رسانی و آموزش بسیار مهم می‌باشند.

وی نقش روحانیت را در امر تبلیغ و تقویت فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی مؤثر دانست و ابراز داشت: از آنجایی که طلاب و روحانیون در مجامع حضور داشته و تریبون‌هایی را در اختیار دارند می‌توانند در آگاهی بخشی برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی نقش آفرین باشند.

کد خبر 4866788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha