۲۰ اسفند ۱۳۹۸، ۸:۵۶

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری:

آموزش مجازی دانش آموزان در چهارمحال وبختیاری در دستورکار قرارگرفت

آموزش مجازی دانش آموزان در چهارمحال وبختیاری در دستورکار قرارگرفت

شهرکرد- مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری گفت: آموزش مجازی دانش آموزان در چهارمحال و بختیاری دستور کار قرار گرفته است.

فرحناز قائد امینی با تشریح برنامه‌های اداره کل آموزش و پرورش استان در ایام تعطیلی مدارس بیان کرد: در شرایط خاصی قرار گرفته ایم که زندگی ما را در همه ابعاد مورد تأثیر قرار داده است ولی آنچه مورد نظر است این است که زندگی جریان دارد و ما باید برای شرایط امروز نیز برنامه‌ریزی کنیم و با رعایت الزامات و توصیه‌ها از این شرایط گذر کنیم.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس گفت: تعطیلی مدارس برای جلوگیری از شیوع این بیماری و پیشگیری از ابتلاء دانش آموزان و سایر افراد جامعه در نظر گرفته شده و من از همه اولیا و دانش آموزان می‌خواهم که توصیه‌های پزشکی را رعایت کنند و تا حد امکان از منازل خود خارج نشوند تا به یاری خدا از این شرایط بحرانی گذر کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت‌های در نظر گرفته شده برای این ایام گفت: بلافاصله پس از اعلام تعطیلی مدارس جلسات متعددی با حضور صاحب نظران در سطوح بالای تصمیم گیری آموزش و پرورش استان برگزار و پیرامون چگونگی ادامه فرآیند آموزش و یادگیری بحث و تبادل نظر شد و تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شد.

وی با تاکید بر اینکه مدارس تعطیل شده است ولی فرایند آموزش تعطیل شدنی نیست، گفت: برنامه ریزی های لازم جهت استمرار فرایند آموزش و کیفیت بخشی به آن انجام شده شده و با همت بالای مدیران مدارس و معلمان از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی در حال انجام است.

قائد امینی افزود: آموزش‌های صورت گرفته در این ایام به منزله آموزش رسمی مدارس است و خانواده‌ها و دانش آموزان می‌بایست این فرایند را جدی تلقی کنند.

وی با بیان اینکه ما باید برای شرایط مختلف و به طور ویژه، استمرار شرایط حاضر آماده باشیم، گفت: امروز چاره‌ای جز استفاده از فضای مجازی و رسانه برای آموزش دانش آموزان وجود ندارد ولی در عین حال مدارس باز است و مدیران و کادر اجرایی، فرآیند آموزش مجازی دانش آموزان را پیگیری و نظارت می‌کنند.

وی به راه اندازی ۱۷ مرکز صدای دانش آموز در کلیه شهرستان‌ها و مناطق جهت پاسخگویی به سوالات دانش آموزان مقطع ابتدایی در همه ایام هفته از ساعت ۹ الی ۱۲ اشاره کرد و گفت: علاوه بر برنامه‌هایی که از طریق شبکه آموزش و شبکه‌های تلویزیونی صدا و سیما پخش می‌شوند، گروه‌های تأمین منابع و محتوای آموزشی در اداره کل تشکیل شده، که محتوای آموزشی مناسب را تولید و تأمین می‌کنند و برای استفاده در اختیار معلمان قرار می‌دهند و برای دانش‌آموزانی که به امکانات فضای مجازی دسترسی ندارند نیز درس نامه و لوح فشرده تهیه شده که در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

وی راه اندازی ۱۷ مرکز صدای مشاور در سراسر استان را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و گفت: در این زمینه مشاوران ما آمادگی کامل دارند و سوالات اولیا و دانش آموزان را پاسخ می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کلیه جوانب امر آموزش دانش آموزان از قبیل برنامه درسی، فعالیت‌های بدنی، مشاوره‌ای و بهداشتی و … در آموزش مجازی مدارس لحاظ شده است، گفت: علاوه بر ۱۷ مرکز صدای مشاور در سراسر استان همه روزه به صورت تلفنی پاسخگو سوالات دانش آموزان و اولیا محترم است، همه روزه برنامه‌ها و فعالیت‌ها و نکات لازم در زمینه‌های مختلف از طریق برنامه زنده تلویزیونی «آموزش تعطیل نیست» به اطلاع مردم استان خواهد رسید.

وی ضمن تشکر از همه مدیران و معلمان و کادر اجرایی مدارس و با تاکید بر اینکه این اولین تجربه گسترده آموزش مجازی در کشور است، گفت: آموزش مجازی بسیار مشکل و زمان بر است و زحمات و فعالیت معلمان ما دو چندان شده است که امیدواریم با مشارکت و پیگیری اولیا محترم، این تلاش‌ها به نتیجه مطلوب منجر شود.

قائدامینی با تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه خانگی گفت: کلیه مدارس توسط مدیران و کادر اجرایی به طور کامل گندزدایی و ضدعفونی شده است و آمادگی کامل برای حضور دانش آموزان در مدارس وجود دارد.

کد خبر 4874024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha