۳۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۲۷

مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه:

بررسی سند همکاری ایران و افغانستان آغاز می‌شود

 بررسی سند همکاری ایران و افغانستان آغاز می‌شود

مدیرکل بخش آسیای غربی وزارت امور خارجه با اشاره به سفر فردای هیئت بلندپایه افغانستانی به کشورمان، گفت: مباحث سند جامع همکاری دو کشور در این دیدارها بررسی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، سید رسول موسوی مدیرکل بخش آسیای غربی وزارت امور خارجه، اظهار داشت: فردا ایران میزبان یک هیات دیپلماتیک عالی رتبه افغانستانی برای مذاکره پیرامون مباحث دو جانبه خواهد بود.

وی گفت: آقای اتمر سرپرست وزارت خارجه افغانستان در راس هیاتی ۴۵ نفره متشکل از وزیر کار، وزیر امور اجتماعی افغانستان، معاونین و مدیران از دستگاه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و کنسولی با هدف طراحی برای آینده روابط دو کشور به ایران سفر خواهند کرد.

دستیار وزیر امور خارجه با اشاره به انتخابات اخیر ریاست جمهوری در کشور افغانستان گفت: با توجه به مسایل داخلی که در این کشور روی داد تشکیل دولت با تاخیر مواجه شد و بعد از تشکیل دولت تماس‌هایی میان آقایان روحانی و اشرف غنی انجام شد و هم اکنون آقای اتمر برای ادامه گفتگوها و مباحث سند جامع همکاری میان دو کشور که مدتی متوقف شده بود به ایران می‌آید.

موسوی افزود: مسایل کمیسیون مشترک اقتصادی و مرزی دو کشور نیز در این دیدارها مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

مدیرکل بخش آسیای غربی وزارت امور خارجه با رد این شایعه برخی رسانه‌های معاند که این سفر را فقط با محوریت حوادث اخیر از جمله اتفاق هریررود مطرح می‌کنند گفت: حفظ مرزها بر عهده دو کشور است و ۵۴ پاسگاه مرزی افغانستان به خاطر مسایل امنیتی در شرایط فعلی فعال نیست و راه حل برای احیای مجدد این پاسگاه‌ها از مواردی است که در دیدارهای فردا مطرح خواهد شد.

موسوی تاکید کرد: موضوعات قاچاق انسان و ورود غیر مجاز را هیچ کشوری نمی‌پذیرد در عین حال دروازه‌های کشور ما برای افغانستان از طریق قانونی و روادید گردشگری و کار باز است، اما از هر گونه ورود غیر مجاز و قاچاق انسان جلوگیری می‌شود.

کد خبر 4953818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha