۱۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۲۶

پنجره مهر؛

تخریب قله حیات‌بخش شاهرود/ سودجویانی که مرگ استخراج می‌کنند

تخریب قله حیات‌بخش شاهرود/ سودجویانی که مرگ استخراج می‌کنند

شاهرود- تخریب‌های زیست‌محیطی و پاک‌تراشی کوه شاهوار، بلندترین قله رشته کوه البرز شرقی و منبع آب‌ساز دشت‌های شاهرود و بسطام آن‌قدر وسیع هستند که چهره مرگ را می‌توان در آن مشاهده کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بازدید امام جمعه شاهرود و اعضای شورای اسلامی شهرهای شاهرود، بسطام و مجن و… به همراه تعدادی از کارشناسان محیط‌زیست، دوست‌داران طبیعت و اهالی رسانه در کوه شاهوار بار دیگر بهانه‌ای برای به تصویر کشیدن واقعیت‌ها در این کوه شد.

قله‌ای که کانون حیات‌بخش و آب‌ساز شرق استان سمنان است و گونه‌های نادر جانوری و گیاهی مانند قوچ اوریال و اورس کوهی در آن به ورطه نابودی کشیده می‌شوند و معدن بوکسیت تاش، بهانه‌ای برای این تخریب‌ها است.

تخریب‌ها آن‌قدر وسیع هستند که تا ارتفاع سه هزار و ۳۶۰ متری نیز دست به تخریب قله زده‌اند و این در حالی است که فقط ۵۰۰ متر دیگر تا قله فاصله وجود دارد و این روزها با تخریب‌های وسیعی که صورت گرفته، می‌توان با خودروی سواری تا این مکان آمد و سپس پیاده قله را فتح کرد!

وجود ۲ جاده عریض به طرزی که ۲ کامیون یا سه سواری از کنار هم عبور کنند آن‌هم به‌طول هفت هزار و ۲۰۰ متر و عرض ۱۲ متر از دیگر تخریب‌های وحشتناک محیط‌زیستی در این قله هستند و این معدن موقتاً به دستور مقامات اجرایی تعطیل شده، اما بیم ادامه کار و استمرار تخریب‌ها در آن وجود دارد.

کد خبر 4965228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha