۱۵ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۳۵

استاندار سیستان و بلوچستان:

گزارش‌های آماری باید همراه با تحلیل باشد

 گزارش‌های آماری باید همراه با تحلیل باشد

زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تصمیماتی که بر اساس تحلیل‌های آماری گرفته می‌شود دچار ضریب خطای کمتری خواهد بود بنابراین مسئولان باید بر این امر دقت نظر داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، احمدعلی موهبتی در بازدید از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این استان اظهار داشت: گزارش‌های آماری باید همراه با تحلیل‌های آماری ارائه شود تا تحلیل‌های آماری در کنار گزارش‌های آماری در تصمیم‌گیری‌های مسؤولان لحاظ شود.

وی با مهم برشمردن تجمیع آمار و اطلاعات دستگاه‌های اجرایی در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: با تجمیع آمار مربوط به دستگاه‌های اجرایی در این سازمان؛ اطلاعات یکپارچه و اصلاح می‌شود که بیانگر وضعیت واقعی یک واحد یا مجموعه خواهد بود.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: تصمیماتی که بر اساس این آمار گرفته می‌شود از میزان انحراف و خطای کمتری برخوردار خواهد بود.

وی با بیان اینکه سالنامه‌های آماری هر پنج سال گردآوری و بروز می‌شوند، بهره‌گیری از اطلاعات و آمار مندرج در این سالنامه‌ها را در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم گیری‌ها خواستار شد.

موهبتی افزود: سندهای خوبی در سیستان و بلوچستان با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تدوین شده که برای نتیجه گیری بهتر، اطلاعات و آمارهای این سندها به صورت مستمر بروز رسانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سرشماری نفوس و مسکن هر پنج سال یک بار در سطح کشور انجام می‌شود، اظهار داشت: متأسفانه در برخی حوزه‌ها بویژه حوزه روستاها اطلاعات واقعی ثبت نمی‌شود که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید بر صحت سنجی آمار نظارت و دقت بیشتری داشته باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان رفع خلاءهای اطلاعاتی در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف را خواستار شد و گفت: نیاز سنجی آمار باید متناسب با شرایط هر منطقه صورت گیرد و ارائه اطلاعات نیز صرفاً توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به عنوان مرجع اعلام آمار و اطلاعات ارائه شود.

کد خبر 4966227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha