۱۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۰۷

رئیس خانه مطبوعات:

نداشتن بیمه یکی از مشکلات خبرنگاران استان سمنان است

نداشتن بیمه یکی از مشکلات خبرنگاران استان سمنان است

سمنان- رئیس خانه مطبوعات با بیان اینکه نداشتن بیمه یکی از مشکلات عدیده خبرنگاران است ، گفت: اوضاع اقتصادی کنونی مشکلات زیادی را برای اصحاب خبر و رسانه پدید آورده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی کواکبیان صبح چهارشنبه در دیدار خبرنگاران سمنانی با استاندار سمنان به میزبانی استانداری، ضمن بیان اینکه صداقت در عرصه خبر رسانی یک اصل مهم است، تاکید کرد: نقش ویژه خبرنگاران برای مقابله با رانت بازی و جلوگیری از وقف منابع ملی و طبیعی رکن مهمی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به پیگیری مشکلات خبرنگاران و رسانه‌هایی که در جریان کرونا آسیب دیده‌اند، افزود: اداره کل ارشاد استان سمنان نسبت به این امر باید با جدیت بیشتری پیگیری کنند همچنین نداشتن بیمه و ثبات شغلی یکی از مشکلاتی است که خبرنگاران با آن روبرو هستند.

رئیس خانه مطبوعات کشور و استان سمنان با بیان اینکه بیمه و شرایط بد اقتصادی رسانه‌ها باعث شده تا خبرنگاران آسیب‌های جدی ببینند، تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی از نشریات محلی حمایت بیشتری کنند همچنین لازم است جلسات پرسش و پاسخ به صورت ماهیانه در سطح استان با حضور مدیران ارشد استانی و اصحاب رسانه برگزار شود.

کواکبیان با بیان اینکه خبرنگاران باید عضو خانه مطبوعات و انجمن خبرنگاران باشند، گفت: مجموعه مشکلات خبرنگاران پیگیری می‌شود زیرا خبرنگاران نقش مؤثری در توسعه استان دارند و از سوی دیگر باید گفت اهالی رسانه همواره در کنار مسئولان هستند و مسئولان هم باید از این قشر حمایت کنند.

وی با بیان اینکه شغل خبرنگاری جزو مشاغل سخت و زیان آور است و یک دلهره خاصی در این شغل وجود دارد، افزود: در کنار بحث متناسب سازی حقوق بازنشستگان، برای خبرنگاران هم تدابیر ویژه اتخاذ شود.

مدیر مسئول روزنامه مردم سالاری ادامه داد: خبررسانی تلنگر زیادی را برای مسئولان دارد و خبرنگاران با صداقت بهتر رشد می‌کنند و باید این رویه مهم را ملاک کار خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، کواکبیان در حالی از عضویت خانه مطبوعات در سطح استان سمنان سخن می‌گوید که در یک‌سال گذشته حتی یک برنامه از سوی این نهاد اجرا نشده است.

کد خبر 4991312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha