۲۲ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۴۶

عنابستانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت:

قیمت کالاهای اساسی به ویژه لبنیات و حبوبات بسیار گران شده است

قیمت کالاهای اساسی به ویژه لبنیات و حبوبات بسیار گران شده است

نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: قیمت کالاهای اساسی به ویژه لبنیات و حبوبات بسیار گران شده است؛ باید به فکر مردم باشید.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اصغر عنابستانی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت اظهار داشت: مدرس خیابانی با فشارهای رئیس دفتر رئیس‌جمهور و جهانگیری قائم مقام وزارت بازرگانی شد و آنان در همه این مدت اصرار به تفکیک وزارت صمت داشتند.

وی ادامه داد: مدرس و همکارانش ادعا می‌کنند که ما قطعه برای ساخت خودرو نداریم؛ سوال ما این است که شما چه کاره بودید و چرا می‌گوئید که قطعه نداریم؟ آیا نمی‌بینید که کفِ پارکینگ‌ها پر از خودرو شده و عده‌ای در حال احتکار قطعات خودرو هستند؟

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جای تأسف دارد که قیمت میلگرد از ۳,۸۰۰ تومان به ۱۲ هزار تومان افزایش یافته؛ سوال ما آن است که علت گرانی ورق، میلگرد و فولاد چیست و این گرانی‌ها چه ارتباطی به ارز دارد؟

عنابستانی افزود: از یک سو، قیمت لوازم خانگی در این سه ماه حداقل ۴۰ درصد افزایش یافته و از سوی دیگر، قیمت کالاهای اساسی به ویژه لبنیات و حبوبات بسیار گران شده است؛ باید به فکر مردم باشید.

وی گفت: آقای مدرس خیابانی! شما یکی از بازداشتی‌های فتنه را در رأس یکی از شرکت‌های بزرگ بازرگانی گذاشتید و بسیاری از مسائل و مصالح کشور را در نظر نگرفتید.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رئیس‌جمهور سه ماه مجلس را معطل کرد و در دقایق آخر وزیر پیشنهادی صمت را به مجلس معرفی کرد تا نمایندگان را تحت فشار قرار دهد اما ما امروز به وی ثابت می‌کنیم که تحت فشار قرار نمی‌گیریم و رئیس‌جمهور موظف است که سرپرست بعدی وزارت صمت را معرفی کند. همچنین رئیس‌جمهور باید بداند که مجلس انقلابی در دفاع از مردم رأی می‌دهد و به تهدیدات و تطمیع‌ها هیچ‌گونه توجهی ندارد.

عنابستانی خاطرنشان کرد: گویا وزارت صمت برای رئیس‌جمهو ر مهم نیست. سوال ما این است که رئیس‌جمهور چه کاری مهمتر از تعیین تکلیف وزارت صمت داشت که امروز در مجلس حضور نیافته است؟

وی بیان کرد: حتماً برای آقای روحانی مهم نبوده که مدرس خیابانی رأی بیاورد یا رأی نیاورد. بر این اساس لازم است که نمایندگان به مدرس‌خیابانی رأی ندهند تا دفعه بعد رئیس‌جمهور در مجلس حضور یابد و از وزیر پیشنهادی خود دفاع کند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: عملکرد مدرس خیابانی در این ۱۵ ماه واقعاً اسفناک بوده و ما نسبت به مردم مسئول هستیم. باید وزیری در وزارت صمت فعالیت که بتواند این شرایط سخت را مدیریت کند اما مدرس خیابانی در این دوران به تولید داخلی به شدت لطمه زده و صادرات هم کاهش بسیار زیادی یافته است.

کد خبر 4996622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha