۸ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۳۹

معاون استاندار سیستان و بلوچستان:

غرفه‌های خرده فروشی برای مرزنشینان سیستان و بلوچستان ایجاد می شود

غرفه‌های خرده فروشی برای مرزنشینان سیستان و بلوچستان ایجاد می شود

زاهدان- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به ظرفیت‌های مرز برای مرزنشینان این استان به منظور فعالیت اقتصادی آنان غرفه‌های خرده فروشی مرزی ایجاد می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، ماندانا زنگنه در کارگروه مبادلات مرزی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: همان‌گونه که مرزنشینان این استان تمایل به انجام مبادلات مرزی با کشورهای همسایه دارند بین مرزنشینان دو کشور افغانستان و پاکستان هم این اشتیاق خود نمایی می‌کند از این‌رو نیاز است تا برای محقق شدن این خواسته و ساماندهی آن در مرزهای منطقه بازارچه‌هایی برای فعالیت مرزنشینان ایجاد شود.

وی با اشاره به‌ظرفیت‌های مرز برای مرزنشینان افزود: سختی مرزنشینان شایسته آنان نبوده و باید شرایطی را فراهم کرد تا با بهره بردن از ظرفیت‌های مرز معیشت خود را تامین کنند و همچنین با افرادی سو استفاده گر از مرزهای سیستان و بلوچستان برخورد شود تا مرزنشینان اسیر فعالیت آنان نباشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: ایجاد مکانی برای فروش اقلام از سوی مرزنشینان اقدامی است که در این موضوع کمک قابل توجهی به آنان دارد و براساس قوانین تدوین شده مرزنشینان، استان‌های مرزی می‌توانند از مرزهای کشور همسایه اقلامی که اجازه ورود آن‌ها داده شده را وارد کنند و در همان بازارچه مرزی به فروش برسانند.

وی تصریح کرد: غرفه‌های خرده فروشی مرزنشینان با نظارت دستگاه‌های مجری مرتبط به صورت آزمایشی در دو نقطه تخت عدالت و میرجاوه ایجادخواهد شد و در صورت موفق بودن در سایر مرزهای سیستان و بلوچستان پس از جانمایی غرفه‌هایی برای بهبود و توسعه معیشت مرزنشینان در نظر گرفته خواهد شد.

زنگنه با تاکید بر اینکه نباید حق مرزنشینان پایمال شود ادامه داد: طی چند نشست با معاون والی نیمروز و هیات تجاری این ولایت مقرر شد برای توسعه صادرات از پایانه میلک و کاهش قاچاق، مکانی به عنوان بارانداز در محل پایانه ایجاد و بارهای ترانزیتی تجار در ایران پس از ورود به بارانداز تخلیه بار شده و ناوگان افغانستان بدون ورود به کشور از همان محل بار را بارگیری و به کشورش بازگردد.

کد خبر 5036050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha