۲۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۵۳

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس:

۶۰ درصد تعهد خیرین مدرسه ساز کشور تحقق یافت

۶۰ درصد تعهد خیرین مدرسه ساز کشور تحقق یافت

اراک- رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: سال گذشته خیرین مدرسه‌ساز کشور بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در مدرسه سازی تعهد کردند و تاکنون نزدیک به ۶۰درصد این رقم تحقق یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرالله رخشانی مهر پیش از ظهر روز پنجشنبه در آئین افتتاح آموزشگاه حاج حسن نقوی اراک اظهار کرد: بیشترین رشد اعتبارات عمرانی حوزه ساخت و ساز مدارس در اعتبارات استانی مربوط به استان مرکزی است و دستیابی به این مهم جز با زحمات مسئولین استانی امکان پذیر نبود.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از پروژه‌های افتتاحی امروز مربوط به پروژه‌های خیرساز بوده است، عنوان کرد: نزدیک به ۴۹ درصد پروژه‌های تحویل شده امروز در کل کشور خیزساز بوده یا با مشارکت خیرین و دولت ساخته شده است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش مهم جامعه خیرین در بحث مدرسه سازی گفت: از سال ۱۳۷۷ با تشکیل مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور تاکنون خدمات قابل توجهی در حوزه مدرسه‌سازی کشور صورت گرفته است.

ساخت ۱۳۰ هزار کلاس درس توسط خیرین خیرین مدرسه‌ساز کشور

رخشانی مهر افزود: تاکنون نزدیک به ۱۳۰ هزار کلاس درس توسط خیرین مدرسه‌ساز کشور ساخته و تحویل شده است و این رقم ۳۰ درصد مدارس و کلاس‌های درس کشور را شامل می‌شود.

وی عنوان کرد: سال گذشته خیرین مدرسه ساز کشور بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای بحث مدرسه سازی تعهد کردند که تاکنون نزدیک به ۶۰ درصد این رقم تحقق یافته است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: این سازمان در سال‌های اخیر توانسته از ۳۰ هزار خیر در بحث مدرسه‌سازی در نقاط مختلف کشور دعوت به عمل آورد.

رخشانی مهر گفت: امسال اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ما را به تغییر رویه در جذب منابع خیرین واداشته است به طوری که طرح آجر به آجر در راستای توسعه فرهنگ مدرسه سازی و کار خیر در نظر گرفته شده و در استان مرکزی نیز با دستاوردهای قابل توجهی همراه بوده است.

به گفته وی در طرح آجر به آجر تعداد خیرین افزایش پیدا می‌کند و به تبع آورده خوبی نیز حاصل می‌شود.

در سیل استان خوزستان و لرستان خیری هفتاد میلیارد تومان مدرسه سازی کرد

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس افزود: سال گذشته در سیل استان خوزستان و لرستان خیری ۷۰ میلیارد تومان مدرسه سازی کرد. در ماه محرم نیز نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر در طرح آجر به آجر برای امر مهم مدرسه سازی مشارکت کردند و رقم مشارکت خیرین نیز از یک هزار تومان تا ۲۰۰ میلیون تومان بود.

رخشانی مهر در خصوص معماری فضاهای آموزشی بیان کرد: مدرسه به تنهایی یک ساختمان و محل آموزش نیست بلکه به عنوان کانون تربیت قلمداد می‌شود به همین دلیل یکی از برنامه‌های اصلی زیر نظام‌ها، زیر نظام فضای اصلی تجهیزات است.

به گفته وی شش زیر نظام در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وجود دارد که اجرای برنامه زیر نظام فضای اصلی تجهیزات به سازمان نوسازی مدارس کشور محول شده است.

باید به سمت معماری ایرانی اسلامی و هویت بخشی به فضاهای مدارس حرکت کنیم

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ادامه داد: بر اساس این برنامه باید به دنبال تغییر نگاه و فضاهای تربیتی و برنامه‌های بانشاط باشیم تا تربیت، آموزش و نشاط را در خود جای دهد. پیرو این موضوع باید نگاه خود را در حوزه معماری فضاهای آموزشی تغییر دهیم و به سمت معماری ایرانی اسلامی و هویت بخشی به فضاهای مدارس حرکت کنیم البته در این حوزه سعی شده از ظرفیت مهندسین مشاور استفاده شود.

رخشانی مهر با اشاره به اهمیت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آموزشی کشور اظهار کرد: سال گذشته ۴۰ هزار کلاس درس نیمه تمام در کشور وجود داشت که تاکنون ۲۶ هزار کلاس درس در کشور تکمیل شده و تعدادی از آنها در استان مرکزی تحویل شده است.

وی با اشاره به افتتاح کانون پرورشی نیشابور طی امروز گفت: مدت زمان افتتاح این پروژه تا به امروز ۲۳ سال به طول انجامیده است و این رقم ۲۳ سال در اجرای پروژه‌های عمرانی و مدارس قابل قبول نیست.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به رشد اعتبارات ساخت فضاهای آموزشی کشور عنوان کرد: تاکنون در دولت دوازدهم بیش از چهار برابر رشد اعتبارات فضاهای آموزشی نسبت به دولت یازدهم را شاهد بودیم. روزانه هزینه کرد ۸.۴ میلیارد تومان در حوزه مدرسه سازی رقم قابل توجهی است.

به گزارش مهر، امروز مدرسه ۱۲ کلاسه استثنایی حاج تقوی بهره برداری و عملیات اجرایی مدرسه خیرساز دخترانه پروین داوران اراک توسط معاون وزیر آموزش و پرورش آغاز شد.

کد خبر 5069832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha