۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۹:۱۱

در گفتگو با مهر اعلام شد:

انتقاد رئیس دانشگاه خوارزمی از بودجه ۹۹دانشگاه ها

انتقاد رئیس دانشگاه خوارزمی از بودجه ۹۹دانشگاه ها

رئیس دانشگاه خوارزمی از بودجه ۹۹ دانشگاه ها انتقاد کرد.

 عزیزاله حبیبی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت بودجه دانشگاه خوارزمی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: بودجه سال آینده اکثر دانشگاه ها در میانگین ۱۱ درصد افزایش پیدا کرده است اما تعهداتی که به دانشگاه ها در دو بخش تورم (کاهش قدرت خرید) و افزایش بودجه پرسنلی اضافه شده است،  باعث شد، این افزایش بودجه در مقابل افزایش هزینه های پرسنلی تنها ۳۵ درصد مبلغ را تأمین می کند.

وی ادامه داد: حدود ۹۰ درصد بودجه های دانشگاه ها صرف هزینه های پرسنلی می شود، در این وضعیت افزایش ۱۱ درصدی بودجه دانشگاه چه کمکی می تواند به حل مسائل دانشگاه کند.

رئیس دانشگاه خوارزمی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلاتی که دانشگاه ها با آن مواجه شدند بحث کاهش درآمدهای اختصاصی این مراکز است.

حبیبی افزود: در مواقعی که ما با کمبود بودجه مواجه می شدیم این کمبود را با کمک درآمدهای اختصاصی جبران می کردیم، اما با توجه به اینکه نصف درآمدهای اختصاصی دانشگاه ما در مقایسه با سال گذشته وصول شده، این موضوع باعث شده است که دانشگاه ها تحت فشار قرار گیرند.

رئیس دانشگاه خوارزمی تاکید کرد: امیدواریم مجلس شورای اسلامی بودجه دانشگاه ها را به گونه ای تصویب کند که این مراکز با آرامش خاطر تعهدات اصلی خود که ارتقا و توسعه کشور را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۶۰ درصد بودجه جاری دانشگاه تخصیص پیدا کرده است، گفت: البته دانشگاه خوارزمی نسبت به برخی دانشگاهها وضعیت بهتری از نظر تخصیص بودجه جاری دارد.

کد خبر 5098277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • امیر IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      0 0
      سلام. دقیقا بازدهی دانشگاه های دولتی چه بوده است؟ لطفا گزارشی از حل مشکلات جامعه که توسط دانشگاه های دولتی که از بیت المال بودجه دریافت میکنند منتشر شود.