۱۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۴۶

حاجی‌دلیگانی در صحن مجلس:

طرح«شفافیت آرای نمایندگان» اعتمادسازی مردم را به همراه خواهد داشت

طرح«شفافیت آرای نمایندگان» اعتمادسازی مردم را به همراه خواهد داشت

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: طرح شفافیت آرای نمایندگان اعتمادسازی مردم را به دنبال خواهد داشت، اگر برخی از افراد اعتمادشان نسبت به بعضی از مسئولان سلب شده، به دلیل عدم شفافیت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در موافقت با کلیات طرح شفافیت آرای نمایندگان، گفت: بنده یقین دارم که مجلس یازدهم با مجلس دهم کاملا متفاوت است چرا که آن زمان این طرح را با چند نفر دنبال می کردیم اما امروز خوشحال هستیم که عموم نمایندگان به دنبال شفافیت هستند.

وی بیان کرد: این تابلوی افتخاری برای مجلس یازدهم خواهد بود که برای اولین بار پس از ۴۰ سال در مجلس شورای اسلامی، می خواهیم این طرح را به تصویب برسانیم و قطعا چنین موضوعی نشان از بلوغ مجلس دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اصل ۶۹ قانون اساسی صراحتا اعلام می کند که باید تمام مذاکرات مجلس پخش شود چرا که مردم نامحرم نیستند. شفافیت به معنای یکرنگی و صداقت است و قطعا هیچ کس با صداقت مخالف نیست.

حاجی دلیگانی با تاکید بر اینکه طرح شفافیت آرای نمایندگان اعتمادسازی مردم را به دنبال خواهد داشت، گفت: اگر برخی از افراد اعتمادشان نسبت به بعضی از مسئولان سلب شده، به دلیل عدم شفافیت است.

وی تاکید کرد: باید با مردم روراست باشیم و تقیه برای دشمنان است. لذا این شفافیت را از مجلس شورای اسلامی شروع خواهیم کرد چرا که مبارزه با فساد را به دنبال خواهد داشت و راه مبارزه با فساد، رأی مثبت به این طرح است.

کد خبر 5138012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha