۲۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۱۶

معرفی شهدای مدافع حرم کرمانشاه - ۱

عاقبت شهید کاظمی از جانبازی در جنگ به شهادت در دفاع از حرم ختم شد

عاقبت شهید کاظمی از جانبازی در جنگ به شهادت در دفاع از حرم ختم شد

کرمانشاه- حمزه کاظمی، شهید مدافع حرم کرمانشاه برای رضای خدا و دفاع از میهن در جبهه هشت سال دفاع مقدس با رژیم بعثی و در سوریه با تکفیری‌های داعش جنگید.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: با آغاز جنگ تکفیری‌های داعش علیه ملت عراق و سوریه و به خطر افتادن مرزهای کشورمان به واسطه حضور این گروهک تروریستی، مدافعان حرم اجازه نزدیک شدن این جنایتکاران را به مرزهای ایران اسلامی ندادند.

مدافعان حرم به صورت داوطلبانه و افتخاری از جان خود گذشتند تا حریم و مرزهای ایران مصون مانده و چشم طمع حرامی‌های داعش به مراد و مقصود خود نرسد. شهید حمزه کاظمی یکی از شهدای مدافع حرم بود که با گذشتن از جان خود حافظ مرزهای ایران و اسلام شد.

‌حمزه کاظمی متولد شهریور سال ۱۳۴۸ در اهواز از چهار سالگی ساکن کرمانشاه بوده و تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم در این شهر گذراند.

کاظمی دارای مدرک کارشناسی از اصفهان و کارشناسی ارشد رشته اطلاعات استراتژیک از دانشگاه تهران بوده است.

وی از دوران نوجوانی وارد بسیج شده و در سال ۱۳۶۹ به استخدام رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمده است، ناگفته نماند که شهید کاظمی در سال ۱۳۶۶ در سردشت مجروح شیمیایی شد.

شهید مدافع حرم حمزه کاظمی در عملیات والفجر پس از حضور بسیار مؤثر خود مجروح شده است.

به گفته همسر این شهید والامقام، وی هیچ گاه برای دریافت کارت جانبازی خود اقدام نکرده و اعتقادش بر این بوده که رضای خدا و دفاع از میهن دلیل حضورش در جبهه نبرد بوده است، لذا دلیلی برای مشخص کردن درصد جانبازی ندارد.

شهید کاظمی در سال ۱۳۸۷ به لشکر ۱۰ سیدالشهدا در تهران پیوسته و سال ۱۳۹۴ پس از دوندگی‌های فراوان برای کسب اجازه، به صورت افتخاری به سوریه اعزام شد.

شهید مدافع حرم حمزه کاظمی، مسئول فرماندهی عملیات تیپ فاطمیون را برعهده داشته که به همراه شهید مهدی قاسمی برای شناسایی عوامل گروه‌های تکفیری مأموریت داشتند.

پس از شهادت مهدی قاسمی در عملیات، برای اینکه پیکر وی به دست گروهک‌های تکفیری نرسد شهید کاظمی پس از آرام شدن منطقه برای عقب آوردن پیکر به منطقه طاموره واقع در شمال حلب رفته که با ضرب گلوله مجروح و در سن ۴۷ سالگی به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

پس از ناامنی منطقه نیروهای تکفیری داعش ۵۰۰ میلیون تومان برای پس دادن پیکر مطهر شهید کاظمی طلب کرده که همسر شهید قبول نکردند، زیرا به گفته وی هدیه‌ای که خدا داده بابت آن پول نمی‌دهند.

پیکر وی با برخی خانواده‌های سوری به صورت دسته جمعی در منطقه دفن شده بود که پس از یکسال و آزادسازی منطقه پیکر این شهید والامقام با پلاک گردن شناسایی شد.

شهید حمزه کاظمی سرانجام در قطعه چهار گلزار شهدای کرمانشاه آرام گرفت.

کد خبر 5146048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha