۱۱ اسفند ۱۳۹۹، ۲۰:۳۶

معاون تبلیغات اسلامی گلستان:

مساجد در احیای نگاه توحیدی و تعالی جامعه نقش دارند

مساجد در احیای نگاه توحیدی و تعالی جامعه نقش دارند

گرگان- معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که نظام تربیتی امامت، حلقه وصل بی بدیل مکتب توحید است، گفت: مساجد در احیای نگاه توحیدی و تعالی جامعه نقش دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا دیلمی شامگاه دوشنبه در نشست با امامان محله شهرستان گرگان اظهار کرد: نظام تربیتی امامت، حلقه وصل بی بدیل مکتب توحید است.

وی با اشاره به اینکه در نگاه متعالی توحیدی، مسیر حرکت برای رساندن کثرت به وحدت کلمه است، افزود: امامین انقلاب اسلامی، عصاره و حقیقت اسلام ناب را براساس مکتب تربیتی توحید ترسیم کرده و برای احیا و تحقق آن در مسیر رسیدن به تمدن نوین اسلامی، تلاش فراوان کرده اند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه ما مدیون امام (ره) و شهدا هستیم، ادامه داد: امام راحل علاوه بر توجه به جنبه دانشی مکتب توحید، رویکرد کنشی آن را در میدان عمل در راستای احیا ارزشها، پیاده سازی کرد.

دیلمی بیان کرد: اگر سیدالشهدا (ع) در حادثه کربلا جانفشانی می کند برای تحقق مکتب توحیدی و تعالی جامعه است.

وی با بیان این مطلب که عصاره اسلام، توحید است، افزود: برای اینکه امروز مکتب توحیدی به عنوان یک امتداد در گفتمان نظام اجتماعی، سیاسی و در همه لایه های مختلف جامعه نهادینه شود، نقش روحانیت بسیار مهم و خطیر است.

دیلمی گفت: امروز افسارگسیختگی فرهنگی جهان غرب معطوف مادگری و عدم توجه به مبانی توحیدی و گفتمان وحیانی است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان در ادامه به نقش مسجد در احیای نگاه توحیدی و تعالی جامعه اشاره کرد و افزود: پیامبر (ص) برای اینکه حکمرانی مکتب توحیدی را محقق کند بعد از هجرت به مدینه، یکی از اولین مباحثی که به آن پرداخت، ساخت مسجد در تراز اسلام ناب بود.

دیلمی تصریح کرد: پرچمداران، علمداران و طلایه داران و هدایتگران، نگاه توحیدی در جامعه، شبکه و جامعه روحانیت مکتبی و انقلابی هستند و دشمن برای ضربه زدن به این هویت و جایگاه، بسیار تلاش کرده است.

وی اضافه کرد: امروز در تقابل و کارزار جنگ تمدنی، مقابله بین تفکر مادی گرایانه و پوسیده و منحرف جریان غربی و تفکر توحیدی و اسلام ناب است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به اینکه امروز صیانت و حراست از اصول تحول آفرین اسلام ناب بسیار حائز اهمیت است، گفت: به فضل الهی به برکت امام (ره) و شهدا در این کارزار جنگ تمدنی، دشمن نتوانسته است به تمامی اهداف خود دست پیدا کند.

دیلمی بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یکی از نهادهای انقلابی به دنبال صیانت و احیای اندیشه اسلام ناب و مکتب توحیدی بوده و همچنین، ترسیم مسجد تراز انقلابی است.

وی با بیان این مطلب که مسجد سنگری محکم در مقابل تهاجمات دشمن است، تاکید کرد: دشمن تلاش می کند که به هویت مسجد و عناصر موثر آن به ویژه جامعه روحانیت و نهادهای انقلابی ضربه برند اما با حضور منسجم و بصیرت و ولایت مداری مردم عزیزمان، ایادی استکباری، جریان نفاق و نفوذ، در این خصوص، همواره ناکام مانده است.

کد خبر 5159484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha