۱۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۰۵

پس از ۱۸ سال انتظار؛

تصفیه خانه شهر هرسین به بهره‌برداری رسید

تصفیه خانه شهر هرسین به بهره‌برداری رسید

کرمانشاه- پس از ۱۸ سال انتظار تصفیه خانه شهر هرسین به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز سه شنبه پس از ۱۸ سال انتظار سرانجام تصفیه خانه شهر هرسین در قالب چهل و سومین پویش هرهفته- الف- ب- ایران با حضور سخنگوی صنعت برق کشور، معاون عمرانی استانداری کرمانشاه و جمعی از مسئولین استانی از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

مراحل اجرایی این پروژه از سال ۸۱ با کلنگ‌زنی آغاز شده بود که امروز پس از گذشتن از سدهای مشکلات حقوقی، قراردادی و مالی به بهره برداری رسید.

علیرضا کاکاوند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در حاشیه این افتتاح اظهار کرد: این تصفیه خانه با اعتباری بیش از ۲۷ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است، که نیاز آبی حدود ۵۵ هزار نفر را پوشش خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت این تصفیه خانه ۱۳ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز است، افزود: طول خط این شبکه ۱۲۰ کیلومتر بوده که ۸۰ کیلومتر آن انجام شده و مابقی به صورت سنتی در حال دفع است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: ساخت این پروژه از سال ۸۱ شروع شده که در مقاطعی به دلیل مشکلات حقوقی، قراردادی و مالی متوقف شد و از ابتدای سال جاری با رفع مشکلات، ادامه فعالیت آن آغاز و از مرداد وارد فاز آزمایشی شد.

کاکاوند با بیان اینکه اکنون هفت تصفیه خانه در شهرستان‌های سنقر و کلیایی، کرند غرب، ثلاث باباجانی، سرمست، صحنه، جوانرود و روانسر در دست اجرا است، عنوان کرد: تصفیه‌خانه شهرستان ثلاث باباجانی در نیمه دوم و در نهایت انتهای سال ۱۴۰۰ وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

کد خبر 5160279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha