۸ دی ۱۴۰۰، ۱۷:۵۶

مهر گزارش می دهد؛

خط لوله انتقال آب به جوانرود نیازمند تعمیر اساسی

خط لوله انتقال آب به جوانرود نیازمند تعمیر اساسی

کرمانشاه-شکستگی خط لوله انتقال آب به شهر جوانرود این روزها نعمت داشتن آب شرب را از مردم شهر جوانرود سلب کرده است که به گفته مدیرعامل آب و فاضلاب کرمانشاه این خط لوله نیازمند تعمیر اساسی است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها- مهسا حشمتی: شهرستان جوانرود در غرب استان کرمانشاه و در ناحیه کوهستانی این منطقه واقع شده است که از جنوب شرق با کرمانشاه، از شمال با پاوه، از غرب به کشور عراق و از جنوب غرب با سرپل ذهاب همسایه‌است و جمعیتی بیش از ۷۵ هزار نفر دارد.

مرکز این شهرستان، شهر جوانرود است که آبرسانی به این شهر به واسطه وضعیت جغرافیایی آن از نزدیکترین منبع آبی منطقه انجام می‌گیرد.

شهرستان روانسر به واسطه منابع آبی و نزدیکی به شهر جوانرود به عنوان منبع آب شرب این شهر انتخاب شده و از طریق شبکه آب رسانی خط لوله انتقال آب، آب مورد نیاز مردم تأمین می‌شود.

چند روزی است که جمعیت بیش از پنج هزار نفری شهر جوانرود به دلیل شکستگی در خط لوله انتقال آب به این شهر و زمان بر بودن عملیات تعمیر و بازسازی خطوط انتقال و خالی شدن مخزن ذخیره از آب شرب محروم هستند.

دستور فوری برای اصلاح خط لوله روانسر به جوانرود

علیرضا کاکاوند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آبرسانی مستمر توسط ۱۷ دستگاه تانکر آبرسان سیار به محلات شهر جوانرود، اظهار کرد: خط انتقال آب به شهر جوانرود که از سه حلقه چاه از شهرستان روانسر به شهرستان جوانرود و روستاهای تابعه به طول ۲۶ کیلومتر است، در دهه ۸۰ اجرا شد.

خط لوله انتقال آب به جوانرود نیازمند تعمیر اساسی

به گفته کاکاوند ۱۲ کیلومتر از این خط انتقال به سایز ۵۰۰ میلیمتر و از نوع آزبست است که با توجه به فرسودگی خط، نحوه اجرای آن به واسطه مسیر سخت و دارای پیچ و خم‌های متعدد، تأثیرات منفی بر این خط لوله داشته است.

وی ادامه داد: با وقوع زلزله سال ۹۶ که تأثیرات آن بر منابع تأمین آب، خطوط انتقال و تأسیسات آبرسانی استان مشهود است، هر ساله شاهد شکستگی در مسیر این خط انتقال هستیم.

شکستگی متعدد عامل قطع آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه به شکستگی این خط انتقال در روز دوشنبه ۶ دی ماه ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: به محض وقوع حادثه اکیپ‌هایی از شهرستان‌های کرمانشاه، روانسر و جوانرود در محل حاضر و به صورت تمام وقت مشغول به کار بوده و بعد از ظهر روز سه شنبه موفق شدند پس از ۲ روز تلاش شبانه روزی، ترمیم این خط لوله را انجام دهند اما پس از گذشت ۲ ساعت خط لوله انتقال آب مجدداً دچار شکستگی شد.

کاکاوند از نیاز بیش از چهار کیلومتر از خط انتقال آب شهر جوانرود به اصلاح اساسی خبر داد و خاطر نشان کرد: با توجه به سابقه شکستگی مسیر، ضروری است چهار کیلومتر از این خط انتقال اصلاح شود که فوریت دارد نسبت به اصلاح یک کیلومتر از این مسیر هر چه سریع‌تر اقدام شود.

وی ادامه داد: اصلاح هر کیلومتر از خط انتقال به اعتباری در حدود ۶ میلیارد تومان نیاز دارد که ۵۰ درصد این هزینه از محل اعتبارات تنش آبی توسط وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و ۵۰ درصد دیگر از محل اعتبارات حوادث ماده ۱۲ توسط استانداری کرمانشاه تأمین می‌شود.

خط لوله انتقال آب به جوانرود نیازمند تعمیر اساسی

کاکاوند تصریح کرد: ما این قول را به مردم شریف شهرستان جوانرود می‌دهیم به محض تأمین اعتبار لازم در کمتر از یک ماه، مقدار تعیین شده برای اصلاح با فوریت را اصلاح کرده و امیدواریم با همکاری و همراهی استانداری اعتبار مورد نیاز جهت اصلاح خط انتقال آب به شهر جوانرود هرچه زودتر از محل اعتبارات زلزله تأمین شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: همکاران ما در تلاش هستند که نهایتاً تا بعد از ظهر امروز، ترمیم خط لوله انتقال آب به جوانرود را به سرانجام برسانند و عملیات آبرسانی بدون هیچ مشکلی از سر گرفته شود.

حضور استاندار کرمانشاه در محل حادثه خط لوله انتقال آب به جوانرود

به گزارش خبرنگار مهر، ساعت ۲۲ هفتم دی ماه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه به همراه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان و فرمانداران شهرستان‌های جوانرود و روانسر در محل شکستگی در محدوده شهر روانسر حضور پیدا کرد.

خط لوله انتقال آب به جوانرود نیازمند تعمیر اساسی

استاندار کرمانشاه نیز در این بازدید قول تأمین اعتبار ۶ میلیارد تومانی تعویض یک کیلومتر خط انتقال آب روانسر به جوانرود را داد.

عدم آبرسانی در چند روز گذشته مشکلات بسیاری را برای شهروندان جوانرودی به وجود آورده و انجام امور روزانه را مختل کرده است. به نظر می‌رسد تعمیرات جزئی در خط انتقال آب شهر روانسر به جوانرود جوابگوی این مشکل نباشد، چرا که مشکل شکستگی در طول سالیان گذشته به طور مستمر رخ داده است و نیازمند تمهیدات ویژه برای جلوگیری از تکرار این مشکل است.

کد خبر 5387263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha