۱۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۱۰

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف خبرداد؛

غرس نهال‌های مثمر در ۵۰۰ امامزاده کشور

غرس نهال‌های مثمر در ۵۰۰ امامزاده کشور

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف گفت: هزاران نهال همزمان با روز درختکاری و هفته منابع طبیعی در راستای اشتغال زایی و مبارزه با آسیب های اجتماعی در ۵۰۰ امامزاده کشور غرس شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین درختکاری همزمان با هفته درختکاری و منابع طبیعی به منظور اشتغال‌زایی با حضور در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) شهرری برگزار شد.

این مراسم با حضور حجت الاسلام محمد نوروزپور مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها و مراتع و دیگر مسؤولان کشوری برگزار شد و در آستان این امامزاده واجب‌التعظیم قریب به ۲۵ اصله درخت مثمر غرس شد.

حجت الاسلام محمد نوروزپور اظهار داشت: هر سال همزمان با روز درختکاری یک روز به بقاع متبرکه اختصاص دارد تا در این روز سنت حسنه درختکاری در بقاع متبرکه صورت بپذیرد و ترویج شود.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام موسی کاظم (ع)، عنوان کرد: در جای جای ایران مردم از برکت وجود مقدس فرزندان امام موسی کاظم (ع) بهره مند هستند. دو کاروان از سادات امامزادگان وارد ایران شدند که یک کاروان به سرپرستی حضرت فاطمه معصومه (س) و دیگر کاروان به سرپرستی حضرت احمد بن موسی شاه چراغ بود.

وی افزود: هر دو کاروان به اذن مامون وارد ایران شدند اما وقتی درباره توجه و علاقه مردم به این کاروان‌ها نزد مامون مطرح شد دستور دادند با این دو کاروان برخورد شود برای همین تعدادی از امامزادگان به شهادت رسیدند و در جای جای ایران امامزاده‌ای مدفون شد.

حجت الاسلام نوروز پور با بیان اینکه به مناسبت هفته درختکاری در بیش از ۵۰۰ امامزاده کاشت نهال مثمر صورت گرفت، گفت: ایجاد اشتغال برای افراد کم درآمد و بی بضاعت یکی از مهمترین اهداف در غرس این نهال‌ها بوده است؛ امروز در نقاط مختلف کشور این سنت حسنه در حال اجرا است.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کاشت نهال را یکی از سنت‌های حسنه برشمرد و اظهار داشت: یکی از وقفیات بزرگی که از اهل بیت (ع) باقی مانده همین کاشت نهال است که امروز در بقاع متبرکه و امامزادگان در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: بقاع متبرکه و موقوفات در این زمینه گرایش خوبی داشتند و در این سال‌های اخیر به این امر اهمیت ویژه ای داده شده است. یکی از دغدغه‌های مهم سازمان اوقاف و امور خیریه رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی و رسیدگی به خانواده‌های بی بضاعت و زنان سرپرست خانوار است که امروز شاهد اجرای یکی از آن طرح‌ها هستیم که در شهرری صورت می‌پذیرد.

حجت الاسلام نوروز پور در پایان گفت: راه اندازی کارگاه‌های قالی‌بافی، کارگاه‌های خیاطی و … در بقاع متبرکه با نام طرح «شمیم خدمت» یکی از اقدامات سازمان در راستای اشتغال‌زایی است.

کد خبر 5165500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha